Cartoon Network wil kinderen bewust maken van belang water

- Content
- 4 jun 2024 @ 12:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 jun 2024 @ 12:51
- Michiel van Zaane
Cartoon Network Climate Champions heeft in samenwerking met Wastebuster een EMEA-brede cross-platform campagne gelanceerd om kinderen bewust te maken van de wereldwijde waterproblematiek: te veel of te weinig water, vuil water en gebrek aan drinkwater.
Wastebuster is een non-profitorganisatie in het Verenigd Koninkrijk die in het kader van Water Week het initiatief heeft genomen om wetenschap, duurzaamheid en storytelling samen te brengen met de entertainmentindustrie. Cartoon Network Climate Champions wil kinderen leren hoe ze met kleine stappen in hun dagelijks leven waterwegen kunnen verbeteren en hoe ze collectief kunnen bijdragen aan het realiseren van watergerelateerde uitdagingen.
Water is relevant voor het Cartoon Network publiek omdat het op wat voor manier dan ook impact heeft op alle kinderen. De zender heeft speciale Climate Champions-uitdagingen met een waterthema op de microsite en app gezet, zoals "The Great Shower Race", waarbij kinderen worden aangemoedigd om niet langer dan 5 minuten te douchen om water te besparen. Challenges, zoals "Beach Clean", "Clean Your Local Environment" en "Waterways Wonders", moedigen gezinnen aan om hun lokale waterwegen te helpen opruimen en zwerfvuil op te ruimen.
Uitdagingen die thuis kunnen worden gedaan zijn onder andere "Be Drain Safe", waarbij kinderen worden aangemoedigd om olie, voedsel en natte doekjes niet in de gootsteen te gooien, maar op een composthoop of in een vuilnisbak te gooien. compost of vuilnisbakken te gebruiken. Een andere uitdaging is "Stop the drip", waarbij kinderen thuis kranen en slangen controleren om ervoor te zorgen dat ze niet lekken.

Cartoon Network breidt het Climate Champions initiatief uit door het te integreren in Cartoon Network Game On! op Roblox. On-Air promo's op Cartoon Network ondersteunen het Climate Champions waterinitiatief tijdens gedurende de maand juni. Op social media heeft Cartoon Network watergerelateerde video's, klimaatcontentclips en compilaties over water gemaakt op TikTok en YouTube, die leuk zijn en kinderen aanmoedigen om watergerelateerde uitdagingen aan te gaan.
Cartoon Network's Climate Champions is een initiatief gericht op kinderen tussen 6 en 11 jaar om hen te inspireren in hun dagelijks leven stappen te nemen om de klmaatverandering tegen te gaan.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Waddengebied viert het donker met vampiercampagne
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Kennemerhart zet levenservaring centraal in nieuwe...
- Histor laat persoonlijkheid spreken met social-first campagne...
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
Laatste Nieuws
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
- Flitsmeister rekent af met... 27-10-2025
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding... 27-10-2025
- Histor laat persoonlijkheid spreken... 21-10-2025
- Kennemerhart zet levenservaring... 20-10-2025
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

