Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels

- Content
- 9 sep 2025 @ 10:09
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 sep 2025 @ 10:09
- Tamara de Vos
Kinderpostzegels en Hallmark introduceren een nieuwe collectie feestdagenkaarten, mede ontworpen door kinderen zelf. Tijdens een creatieve workshop leverden zij input voor de kaarten die worden verkocht tijdens de jaarlijkse kinderpostzegelactie.
Gedurende de workshop ontwikkelden kinderen eigen ontwerpen en ideeën die de basis vormden voor de nieuwe collectie. Hallmark verwerkte deze input in de uiteindelijke kaartenreeks. Jan Willem Koch, managing director van Hallmark: ‘Wij zijn bijzonder trots op de collectie die in co-creatie met de kinderen is ontstaan. Hun pure kijk op waar de feestdagen écht over gaan en de wensen die ze uitspreken voor andere kinderen, zijn hartverwarmend.’
Thema en gezamenlijke missie
Het centrale thema van de actie is dit jaar ‘samen in actie tegen eenzaamheid’. Speciaal hiervoor ontwierp Hallmark ook themakaarten. Koch hierover: ‘De themakaarten zijn dit jaar speciaal ontworpen om iemand op een positieve manier te laten weten dat hij of zij niet alleen is.’
Volgens Kinderpostzegels-directeur Sofie Vriends past de samenwerking bij de missie van de organisatie: ‘Kinderen vinden het belangrijk om iets te doen voor andere kinderen, en ze worden er blij van. Daarom was het een logische stap om hen ook te betrekken bij het creatieve proces achter de feestdagenkaarten.’
Kaartenactie breidt uit
De jaarlijkse kinderpostzegelactie vindt plaats van 24 september tot 1 oktober. Naast postzegels verkopen leerlingen ook pleisters, themakaarten en feestdagenkaarten. Nieuw dit jaar is dat deze kaarten, na de actieperiode, ook beschikbaar zijn via fysieke verkooppunten verspreid over het land. Hiermee hopen Hallmark en Kinderpostzegels de impact van de actie te vergroten.
Beeld: Hallmark
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens Dutch Grand Prix in...
- [GPCM2025] 'Maak van content een logisch verlengstuk van je...
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- [column] Meteen op date!
- Goede contentmarketing creëert waarde: lever het bewijsjs
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
Laatste Nieuws
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
- NRC lanceert campagne over houvast... 04-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen... 03-09-2025
- Buut bank gelanceerd: grip op geld... 03-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes