Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels

Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
  • Content
  • 9 sep 2025 @ 10:09
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Kinderpostzegels en Hallmark introduceren een nieuwe collectie feestdagenkaarten, mede ontworpen door kinderen zelf. Tijdens een creatieve workshop leverden zij input voor de kaarten die worden verkocht tijdens de jaarlijkse kinderpostzegelactie.

Gedurende de workshop ontwikkelden kinderen eigen ontwerpen en ideeën die de basis vormden voor de nieuwe collectie. Hallmark verwerkte deze input in de uiteindelijke kaartenreeks. Jan Willem Koch, managing director van Hallmark: ‘Wij zijn bijzonder trots op de collectie die in co-creatie met de kinderen is ontstaan. Hun pure kijk op waar de feestdagen écht over gaan en de wensen die ze uitspreken voor andere kinderen, zijn hartverwarmend.’

Thema en gezamenlijke missie

Het centrale thema van de actie is dit jaar ‘samen in actie tegen eenzaamheid’. Speciaal hiervoor ontwierp Hallmark ook themakaarten. Koch hierover: ‘De themakaarten zijn dit jaar speciaal ontworpen om iemand op een positieve manier te laten weten dat hij of zij niet alleen is.’

Volgens Kinderpostzegels-directeur Sofie Vriends past de samenwerking bij de missie van de organisatie: ‘Kinderen vinden het belangrijk om iets te doen voor andere kinderen, en ze worden er blij van. Daarom was het een logische stap om hen ook te betrekken bij het creatieve proces achter de feestdagenkaarten.’

Kaartenactie breidt uit

De jaarlijkse kinderpostzegelactie vindt plaats van 24 september tot 1 oktober. Naast postzegels verkopen leerlingen ook pleisters, themakaarten en feestdagenkaarten. Nieuw dit jaar is dat deze kaarten, na de actieperiode, ook beschikbaar zijn via fysieke verkooppunten verspreid over het land. Hiermee hopen Hallmark en Kinderpostzegels de impact van de actie te vergroten.

Beeld: Hallmark

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken