‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend gedrag
.jpg)
- Content
- 9 sep 2025 @ 07:24
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 9 sep 2025 @ 07:24
- Imke Walenberg
Grensoverschrijdend gedrag is een onderwerp dat helaas telkens opnieuw actueel blijkt. Om verandering teweeg te brengen, is niet alleen bewustwording nodig, maar ook concrete gedragsverandering bij (potentiële) daders én hun omgeving. Met die gedachte is een nieuw non-profit initiatief gelanceerd vanuit de reclame- en mediawereld. De boodschap is even simpel als krachtig: nee betekent nee.
Iedereen moet 's avonds veilig over straat kunnen. Daarom zijn vanaf 11 september de uitingen door heel Nederland zichtbaar via het Altermedia-netwerk. Zodat mensen in een café of restaurant in gesprek kunnen gaan over de uitingen. En de boodschap vooral ook meenemen als ze daarna de straat op gaan.
De kern van de campagne is eenvoud. Bij woorden als ‘soep’ of ‘rugzak’ is de betekenis immers glashelder. Waarom zou dat bij het woord ‘nee’ anders zijn? De posters zetten deze logica scherp neer: zo moeilijk is het niet. Naast potentiële daders worden ook omstanders aangesproken. Met slogans als 'bier betekent bier hè?' krijgen zij een laagdrempelig haakje om grensoverschrijdend gedrag te corrigeren.
Het initiatief komt van B.R.A.I.N. Creatives, dat eerder werkte voor Centrum Seksueel Geweld en Slachtofferhulp, in samenwerking met MediaReverse. Altermedia stelt kosteloos toiletreclame beschikbaar en ook De Speld & Partners draagt bij met satirische content. De campagne is volledig non-profit, zonder politieke of commerciële agenda, en wordt gedragen door professionals uit de creatieve sector.
Meer informatie is te vinden op neebetekentnee.nl. Media-exploitanten die de boodschap willen versterken, worden nadrukkelijk uitgenodigd om aan te haken.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Gazelle opent fiets-pitstop tijdens Dutch Grand Prix in...
- [GPCM2025] 'Maak van content een logisch verlengstuk van je...
- Buut bank gelanceerd: grip op geld met Gen Z-content
- [column] Meteen op date!
- Goede contentmarketing creëert waarde: lever het bewijsjs
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een...
Laatste Nieuws
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten... 09-09-2025
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne... 09-09-2025
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos... 04-09-2025
- NRC lanceert campagne over houvast... 04-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing is geen... 03-09-2025
- Buut bank gelanceerd: grip op geld... 03-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes