Consumentenbond over Apple Watch: 'even geduld'
- Food-en-retail
- 16 jun 2015 @ 09:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieIntroductie
- 16 jun 2015 @ 09:16
- Redactie Food en Retail
Voor een doorbraak marketingwise van de nieuwe Apple Watch zijn behalve de beroemde geruchtenmachine en presentaties van Apple zelf ( 'one more thing...') ook de eerste reviews van grote, vertrouwde partijen van belang. Daarom lezen we met extra interesse de eerste test in Nederland door de Consumentenbond. 'De Apple Watch is op dit moment waarschijnlijk de beste smartwatch die je kunt kopen, maar ook de duurste. We verwachten dan ook niet dat veel mensen hem in het begin zullen aanschaffen.'
Het horloge is op dit moment nog niet in het Nederlands te gebruiken, schrijft de Bond. 'Na de eerstvolgende update wel. Wil je Siri op de Apple Watch gebruiken, dan zal dat dus nog even in het Engels moeten.' Hier een aantal highlights uit het stuk:
Persoonlijk aan te passen
'Apple's Watch heeft vergeleken met concurrerende smartwatches, de meeste mogelijkheden om hem naar eigen smaak aan te passen. Niet alleen de behuizing is aan te passen: er is keuze in materialen, bandjes en de grootte van de horlogekast. Maar ook hoe en wat je uiteindelijk op je horloge toont is te personaliseren. Fijn, want een horloge is ook een sieraad.
Uiterlijk
Smaken verschillen. Dus ook met de Apple Watch. De een vindt het een 'mooi dingetje' en de ander zou er nog geen €50 aan uit willen geven. De Apple Watch heeft een vierkant schermpje met afgeronde hoeken. Het lijkt daardoor toch een beetje alsof je een kleine smartphone om je pols hebt zitten. Het horloge is verder wel mooi afgewerkt. Ook het draagcomfort is goed. Je voelt het horloge niet tijdens het dragen en het zit niet in de weg met kleding. Vergeleken met andere smartwatches, zoals die van Samsung en LG, is de Apple Watch dun te noemen.
Apple Watch appsKlein maar fijn scherm
Ook al is het scherm klein (de 38 mm versie in ons geval), je kunt alles toch prima aflezen. Ook drukten we tot onze eigen verbazing weinig verkeerd op het touchscreen. Met dikkere vingers is de bediening wel wat lastiger. Je kunt bij de instellingen de tekstgrootte aanpassen. Dat is mooi, maar dan zie je een wat langere melding niet meer volledig op je scherm. Vieze vegen zie je wel snel. Dat is een minpuntje. En met direct zonlicht kun je de informatie niet meer zo goed aflezen.
Conclusie
De Apple Watch heeft een klein maar duidelijk scherm. Het is een mooi afgewerkt, niet te dik horloge, maar het blijft toch ook wel een beetje een schermpje om je pols. Er zijn veel verschillende opties zijn om het toestel qua uiterlijk en innerlijk aan te passen, waardoor er altijd wel eentje is in jouw smaak. De bediening valt tegen: hier moet je erg aan wennen en het is soms onduidelijk hoe iets moet. Jammer is dat je vooralsnog alleen iMessages kunt beantwoorden. Bij Whatsapp-berichten en sms'jes gaat dat niet. De Apple Watch is op dit moment waarschijnlijk de beste smartwatch die je kunt kopen, maar ook de duurste. We verwachten dan ook niet dat veel mensen hem in het begin zullen aanschaffen.'
(bron: Consumentenbond)
Lees hier verder
Apple-baas Tim Cook tijdens de lancering van de iWatch: 'one more thing...'
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Apple Watch
- Nederland
- presentatie
- Steve Jobs
- The Mothership
- review
- one more thing...
- Apple
- Apple Watch
- geruchtenmachine
- introductie
- Samsung
- Consumentenbond
- smaakmaker
- beroemd
- LG
- OSX
- iWatch
- test
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing