RTL Nederland lanceert eigen multi-channel network

RTL Nederland lanceert eigen multi-channel network
  • Media
  • 12 nov 2014 @ 10:13
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnline

RTL Nederland lanceert zijn eigen multi-channel network. Het doel van een eigen MCN is het bouwen van duurzaam bereik en fanbases. RTL heeft experts aangesteld met jarenlange ervaring bij YouTube en grote MCN’s, zoals Spinnin' Records. Ook zet de broadcaster zijn eigen expertise in op het gebied van online video, marketing en sales.

Arno Otto, MD Digital Media: 'We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in nieuwe en bestaande digitale platforms. Een eigen MCN is een logische stap als je de belangstelling in non-lineair kijken ziet groeien. We nemen een voorsprong op de toekomst en dat onderstreept eens te meer dat RTL definitief is uitgegroeid tot een allround multimedia- en entertainmentbedrijf.'

Per 1 november is Erik Kepper aangesteld als Manager MCN. Kepper licht toe waarom hij voor RTL kiest: 'We willen de groeiende groep mensen die niet alleen meer lineair tv kijkt voorzien van de meest fantastische content. En op een manier die aansluit bij de behoeften van die nieuwe kijker. Dus relevante content op elk willekeurig moment en elk beschikbaar scherm. Bij RTL krijg ik de kans om dat te doen met vakmensen uit de tv en de digitale branche. Ik geloof vooral in de kracht van die combi en dat is ook de reden dat ik voor RTL heb gekozen.'
 


Het eerste partnership, voor een looptijd van twee jaar, is al getekend. Het Nederlandse muziek interviewplatform Toazted en de MCN van RTL gaan vanaf nu samen aan de slag. Toazted CEO Paul van der Vlist is erg tevreden met de samenwerking. 'We hebben hoge verwachtingen van de expertise en ervaring van RTL. Dankzij deze samenwerking kunnen we de muzikanten die we interviewen wereldwijd bereik geven. Een groter bereik van onze video's biedt ons de mogelijkheid om onze capaciteit uit te breiden en in de toekomst nog veel meer mooie unieke interviews te verzorgen.'

Erik Kepper: 'De samenwerking met Toazted laat zien dat we serieuze stappen nemen en snel handelen. Ik verwacht volgende week opnieuw een grote naam aan te kunnen kondigen.'

www.rtlmcn.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken