ShowHeroes maakt Native CTV ook in Nederland beschikbaar
- Media
- 17 jan 2023 @ 09:41
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 jan 2023 @ 09:41
- Michiel van Zaane
Na de lancering begin 2022 in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, maakt ShowHeroes bekend Native CTV nu ook in Frankrijk, Oostenrijk, Spanje en Nederland uit te rollen. Met deze nieuwe advertentievorm voor CTV, Native CTV, claimt Showheroes een ‘unieke en ongekende CTV-advertentievorm op de Europese markt te bieden’.
Hoewel de Europese marktpenetratie in vergelijking met de Verenigde Staten nog niet zo hoog is, is Europa momenteel wel een snelgroeiende markt voor Connected TV (CTV). Uit onderzoek blijkt dat 80% van de huishoudens met een connected tv CTV boven lineaire tv verkiest. Als gevolg van deze ontwikkeling zullen volgens IAB de uitgaven voor CTV-advertenties wereldwijd naar verwachting met 14,4% groeien in 2023. ‘Om die groei ten volle te benutten, zullen marketeers gebruik moeten maken van contextuele reclame, en dat is waar Native CTV een effectieve oplossing voor biedt’, aldus Sarah Lewis, Global Director CTV van ShowHeroes.
Lewis: ‘Met onze contextualtargetingoplossing SemanticHero kunnen we content vinden die adverteerdersvriendelijk is, maar met Native CTV gaan we nog een stap verder. Doordat de native CTV-advertenties rekening houden met campagneonderwerpen en de merkboodschap, biedt de advertentievorm adverteerders een veilige en gecontroleerde manier om digitaal te adverteren op het grote scherm. Kijkend naar de resultaten die we afgelopen jaar hebben behaald in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk durf ik daarom te stellen dat we met Native CTV een ongekende CTV-oplossing voor de Europese markt bieden.’
Opvallen tussen banners en YouTube-hypes
‘Na jarenlang als ‘trend’ te zijn neergezet, hebben het veranderende (kijk)gedrag en de technologische ontwikkelingen nu (eindelijk) er voor gezorgd dat de smart-tv steviger in de huiskamer is verankerd dan ooit tevoren.’ En dat is goed nieuws voor adverteerders, aldus Erik Dubbeldeman, Country Manager Benelux ShowHeroes. Dubbeldeman: ‘In de kern is CTV-video reclame op het grote scherm
met digitale mogelijkheden. Waar adverteerders vroeger moesten nadenken over hoe ze video-advertenties konden maken die een grote impact hadden op kleinere schermen, leent het grote scherm zich echt voor een meeslepende ervaring. In een wereld van schreeuwerige banners en social media-hypes kun je als adverteerder eindelijk weer campagnes draaien die als een verademing worden beschouwd en mogelijkheden bieden waar je met traditionele TV inkoop alleen maar van kunt dromen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing