ATAG behaalt 5-sterren Certimark Garantiekeurmerk

ATAG behaalt 5-sterren Certimark Garantiekeurmerk
  • B2b
  • 25 nov 2014 @ 08:10
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • Awards

ATAG Nederland, leverancier van keukenapparatuur, heeft als eerste fabrikant in Nederland een 5-sterren Certimark Garantiekeurmerk verkregen. Wie keukenapparatuur van ATAG, ETNA of Pelgrim koopt, kan rekenen op een garantieservice van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Certimark, het garantie-instituut van Nederland, heeft het garantievoorwaardendocument en de serviceorganisatie van ATAG objectief beoordeeld met een 5-sterren garantieklasse.

Certimark inventariseert op een onafhankelijke manier in hoeverre de garantieservice van fabrikanten en detaillisten voldoet aan de wettelijke bepalingen in het consumentenrecht en aan de verwachtingen van de consument. Samen met Tilburg University heeft het instituut een algoritme ontwikkeld, dat garantie meetbaar maakt aan de hand van een aantal garantie-indicatoren. Is de garantie heel erg goed, dan krijgt een product vijf sterren. Zijn de garantievoorwaarden en -service op een product zeer matig, dan wordt er één ster toegekend. ATAG Nederland heeft, na het succesvol afronden van de Certimark garantie-audit, de maximale score behaald.

Erkenning van goed garantiebeleid
Ruud Meijer, servicemanager van ATAG Nederland, is blij met het behaalde resultaat. 'Het is een erkenning van het jarenlang serieus nemen van onze klanten. Ons garantiebeleid is erop geënt dat er niet alleen kwalitatief goede producten worden geleverd, maar ook een uitstekende garantieservice. De verkoop houdt niet op na de aankoop van een product. De klant staat bij ons echt centraal. We hebben natuurlijk ook een goede naam hoog te houden in de markt. Het Certimark Garantiekeurmerk bevestigt dat ATAG Nederland meer doet, dan alleen het leveren van keukenapparatuur. Het Contact Center, de plaats waar voor onze drie merken, ATAG, Pelgrim en ETNA, alle telefoontjes en e-mails van consumenten en keukenvakzaken binnenkomen, vormt het middelpunt van onze organisatie. De kwaliteit van alle klantcontactafhandelingen bepaalt uiteindelijk hoe tevreden onze klanten zijn.'

Toename consumentenvertrouwen
De behoefte aan zekerheid over de kwaliteit van de geleverde garantieservice neemt toe. Consumenten komen bij het claimen van een gratis garantie regelmatig voor verrassingen te staan: bijkomende voorrij- of arbeidskosten, geen leenproduct beschikbaar, geen service aan huis en accessoires die zijn uitgesloten van garantie. ATAG Nederland geeft met het Certimark Garantiekeurmerk de kwaliteit en betrouwbaarheid van haar garantiedesign aan. Een goed garantiekeurmerk verkleint de risicoperceptie van consumenten in het aankoopproces. 

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken