ATAG behaalt 5-sterren Certimark Garantiekeurmerk
- B2b
- 25 nov 2014 @ 08:10
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Awards
- 25 nov 2014 @ 08:10
- Redactie B2B
ATAG Nederland, leverancier van keukenapparatuur, heeft als eerste fabrikant in Nederland een 5-sterren Certimark Garantiekeurmerk verkregen. Wie keukenapparatuur van ATAG, ETNA of Pelgrim koopt, kan rekenen op een garantieservice van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Certimark, het garantie-instituut van Nederland, heeft het garantievoorwaardendocument en de serviceorganisatie van ATAG objectief beoordeeld met een 5-sterren garantieklasse.
Certimark inventariseert op een onafhankelijke manier in hoeverre de garantieservice van fabrikanten en detaillisten voldoet aan de wettelijke bepalingen in het consumentenrecht en aan de verwachtingen van de consument. Samen met Tilburg University heeft het instituut een algoritme ontwikkeld, dat garantie meetbaar maakt aan de hand van een aantal garantie-indicatoren. Is de garantie heel erg goed, dan krijgt een product vijf sterren. Zijn de garantievoorwaarden en -service op een product zeer matig, dan wordt er één ster toegekend. ATAG Nederland heeft, na het succesvol afronden van de Certimark garantie-audit, de maximale score behaald.
Erkenning van goed garantiebeleid
Ruud Meijer, servicemanager van ATAG Nederland, is blij met het behaalde resultaat. 'Het is een erkenning van het jarenlang serieus nemen van onze klanten. Ons garantiebeleid is erop geënt dat er niet alleen kwalitatief goede producten worden geleverd, maar ook een uitstekende garantieservice. De verkoop houdt niet op na de aankoop van een product. De klant staat bij ons echt centraal. We hebben natuurlijk ook een goede naam hoog te houden in de markt. Het Certimark Garantiekeurmerk bevestigt dat ATAG Nederland meer doet, dan alleen het leveren van keukenapparatuur. Het Contact Center, de plaats waar voor onze drie merken, ATAG, Pelgrim en ETNA, alle telefoontjes en e-mails van consumenten en keukenvakzaken binnenkomen, vormt het middelpunt van onze organisatie. De kwaliteit van alle klantcontactafhandelingen bepaalt uiteindelijk hoe tevreden onze klanten zijn.'
Toename consumentenvertrouwen
De behoefte aan zekerheid over de kwaliteit van de geleverde garantieservice neemt toe. Consumenten komen bij het claimen van een gratis garantie regelmatig voor verrassingen te staan: bijkomende voorrij- of arbeidskosten, geen leenproduct beschikbaar, geen service aan huis en accessoires die zijn uitgesloten van garantie. ATAG Nederland geeft met het Certimark Garantiekeurmerk de kwaliteit en betrouwbaarheid van haar garantiedesign aan. Een goed garantiekeurmerk verkleint de risicoperceptie van consumenten in het aankoopproces.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Weg met de vooroordelen, krasse knarren werken nog prima
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- Strategische denkers (14): Wegbereider zijn is de beste...
- Ellen Waalderbos versterkt marketingteam BBP Media
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Mensen zijn minder complex dan ze pretenderen te zijn'
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Saxo focust op... 13-05-2024
- [branded content] Versterk met... 13-05-2024
- Erwin Oskam van WADM:... 13-05-2024
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi... 10-05-2024
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen... 08-05-2024
- Ellen Waalderbos versterkt... 07-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing