Randstad lanceert 100 banen in 100 dagen
- B2b
- 4 jan 2017 @ 14:47
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Arbeidsmarkt
- 4 jan 2017 @ 14:47
- Redactie MarketingTribune
Randstad zoekt een duizendpoot voor het project ‘100 dagen, 100 banen’. Dit initiatief maakt de diversiteit van werk op de huidige arbeidsmarkt zichtbaar. Doorzetters die honderd dagen achter elkaar een andere baan willen uitoefenen, kunnen zich tot en met 22 januari melden op www.100dagen100banen.nl.
Eén uitverkorene krijgt de hoofdrol en ervaart 100 verschillende banen. Een filmcrew volgt de kandidaat. Bovendien zal hij of zij vanaf eind februari dagelijks op het YouTube kanaal van Randstad verslag doen van zijn/haar werkervaringen. Het doel is volgens Randstad inspireren, de verscheidenheid van werk etaleren en mensen bewuster maken van hun kansen op de arbeidsmarkt.
Slechts 9% van de werknemers overweegt serieus van baan te wisselen, zo blijkt uit de laatste Randstad Werkmonitor. Echter, het aantal mensen dat graag iets anders wil doen, maar niet weet wat, is volgens Randstad vele malen groter. Hierdoor blijven zij zitten in de baan die ze momenteel uitoefenen. Nu de arbeidsmarkt aantrekt en de kansen zich weer voordoen, breekt voor velen het moment aan om verder te kijken.
Alleskunner gezocht
‘100 dagen, 100 banen’ is aldus Randstad bedoeld voor werkzoekenden, werkenden, baan-oriënteerders, starters en studenten en gaat door tot eind juli. Voor de functie van presentator voor 100 dagen, 100 banen zoekt Randstad een alleskunner, of eigenlijk een alleswiller. Praktisch elke denkbare baan komt voorbij, van maritiem onderzoeker tot glazenwasser en van cyber security expert tot pizzakoerier. Dagelijks geeft de presentator via social media een kijkje in de wereld van werk.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing