Randstad lanceert 100 banen in 100 dagen

Randstad lanceert 100 banen in 100 dagen
  • B2b
  • 4 jan 2017 @ 14:47
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Arbeidsmarkt

Randstad zoekt een duizendpoot voor het project ‘100 dagen, 100 banen’. Dit initiatief maakt de diversiteit van werk op de huidige arbeidsmarkt zichtbaar. Doorzetters die honderd dagen achter elkaar een andere baan willen uitoefenen, kunnen zich tot en met 22 januari melden op www.100dagen100banen.nl.

Eén uitverkorene krijgt de hoofdrol en ervaart 100 verschillende banen. Een filmcrew volgt de kandidaat. Bovendien zal hij of zij vanaf eind februari dagelijks op het YouTube kanaal van Randstad verslag doen van zijn/haar werkervaringen. Het doel is volgens Randstad inspireren, de verscheidenheid van werk etaleren en mensen bewuster maken van hun kansen op de arbeidsmarkt.

Slechts 9% van de werknemers overweegt serieus van baan te wisselen, zo blijkt uit de laatste Randstad Werkmonitor. Echter, het aantal mensen dat graag iets anders wil doen, maar niet weet wat, is volgens Randstad vele malen groter. Hierdoor blijven zij zitten in de baan die ze momenteel uitoefenen. Nu de arbeidsmarkt aantrekt en de kansen zich weer voordoen, breekt voor velen het moment aan om verder te kijken.

 Alleskunner gezocht

‘100 dagen, 100 banen’ is aldus Randstad bedoeld voor werkzoekenden, werkenden, baan-oriënteerders, starters en studenten en gaat door tot eind juli. Voor de functie van presentator voor 100 dagen, 100 banen zoekt Randstad een alleskunner, of eigenlijk een alleswiller. Praktisch elke denkbare baan komt voorbij, van maritiem onderzoeker tot glazenwasser en van cyber security expert tot pizzakoerier. Dagelijks geeft de presentator via social media een kijkje in de wereld van werk.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken