FrieslandCampina start campagne rond ToetjesToeter

FrieslandCampina start campagne rond ToetjesToeter
  • Bureaus
  • 24 mrt 2014 @ 17:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodCampagnesCommercialsInspiratie

Met een nieuwe campagne zet FrieslandCampina voor de merken Mona, Campina, Optimel en Campina Boer en Land 'het toetje weer op de kaart'. Het is volgens de zuivelgigant voor het eerst in Nederland dat vier merken de handen ineen slaan en gezamenlijk één moment claimen: het eten van een toetje. RTL Concepts ontwikkelde de commercial.

Bij een op de vijf Nederlandse huishoudens staat dagelijks een toetje op tafel. 'Zo’n beetje elke Nederlander is opgegroeid met het eten van een toetje. Als kind vond je het toetje een heerlijk en feestelijk moment, bijvoorbeeld als je zelf yoghurt en vla mocht mengen tot vlaflip. Met deze campagne willen we dit gevoel terughalen en stilstaan bij het toetje als leukste dagelijkse gezinsmoment', aldus Thomas Gribnau, Portfolio Director Yoghurts & Desserts binnen FrieslandCampina Branded Netherlands.

Vandaag gaat een nieuwe serie tv-commercials van start, waarin de zogenaamde ToetjesToeter centraal staat. De ToetjesToeter laat op een grappige manier zien dat het toetjesmoment een feestje is. Met diverse spots wordt het feestje én de rijke variatie aan toetjes van Mona, Campina en Optimel onder de aandacht gebracht. De campagne wordt daarnaast online en in de supermarkt ondersteund.

De korte tv-commercials, ontwikkeld door RTL Concepts, worden roterend ingezet van 24 maart tot eind juni. Ze zijn allemaal nu al te bekijken op het speciale 'Toetjeskanaal' van FrieslandCampina op YouTube.  

Credits:
Bureau: RTL Concepts
Creatie: Tom Schoufs
Regisseur: Shariff Nasr
Productie: Steven Rijkhoff, Simone Bruyn, Bernard Wiekmeijer, Aviva Kasteleyn
Verantwoordelijk bij klant: Thomas Gribnau en Carien de Bas-van Middelaar



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken