SAN kandideert beste bureaus en adverteerders

SAN kandideert beste bureaus en adverteerders
  • Bureaus
  • 28 mrt 2017 @ 10:53
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesReclameAwardMarketing

Wie worden adverteerder en bureau van het jaar? Stichting Adverteerdersjury Nederland heeft de longlists bekendgemaakt voor de ABC Groot Accenten, waarbij de 'C' staat voor de Consistent Accent. Jumbo en NS zijn beide tweemaal genomineerd.

De longlists voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2016 zijn bekend. De ABC jury heeft na rijp beraad in de drie categorieën telkens tien genomineerde kandidaten bekendgemaakt.

Adverteerder van het Jaar: Albert Heijn, Eneco, Hema, Hertog Jan, Jumbo Supermarkten, Marktplaats, NS, Sire, Tele2 en Zeeman

Bureau van het Jaar: Achtung McGarryBowen, Alfred, Dawn, Indie, J. Walter Thompson, Joe Public, Mirabeau, N=5, TBWA\Neboko en XXS Amsterdam.

Consistent Accent: Centraal Beheer, Coolblue, Heineken, ING, Jumbo Supermarkten, Klaverblad Verzekering, KLM, KPN, NS en Triodos Bank.

Naar aanleiding van deze nominaties worden de kandidaten gevraagd om op één of twee A4'tjes hun argumentatie te geven waarom zij terecht op de longlist staan en door dienen te gaan naar de shortlist. De uiteindelijk overgebleven drie keer drie shortlist-kandidaten zullen zich dan presenteren aan de ABC-jury op dinsdag 16 mei bij PwC in Amsterdam.

De ABC jury staat onder leiding van de onafhankelijke voorzitter Jolande Sap, voormalig fractievoorzitter van GroenLinks. De overige juryleden zitten in de besturen van SAN en BVA en in de redacties van Adformatie, Fonk en TvM. 

Meer over de SAN-awards op www.sanaccent.nl 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken