Esprix Awards 2022: inschrijven tot 15 februari

Esprix Awards 2022: inschrijven tot 15 februari
  • Bureaus
  • 4 jan 2022 @ 11:01
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De inschrijvingen voor de Esprix Awards zijn vanaf vandaag weer geopend. Inzenden van cases kan tot 15 februari 2022. In het vroege voorjaar beoordelen ruim 125 juryleden het werk op creativiteit en aantoonbaar resultaat.

Op donderdagavond 19 mei nemen de winnende merken en makers uit het vak het goud, zilver of brons in ontvangst.

Merken en makers kiezen met de Esprix samen het beste werk van Nederland 

De Esprix is de vakprijs voor creativiteit met aantoonbaar resultaat. De kwaliteit van de strategische route om naar dit resultaat te komen, is hierbij altijd een voorwaarde om een nominatie te kunnen krijgen. De beste marketeers, strategen, creatieven en producers van Nederland bediscussiëren, beoordelen en belonen het werk van het afgelopen jaar.

Creativity that pays off

De Esprix is volgens de organisatie 'de enige award waarbij het resultaat door de verschillende jury’s net zo zwaar wordt beoordeeld als het creatieve idee, dus 50% effectiviteit, 50% creativiteit.'

12 categorieën waarvan 3 nieuw

Esprix staat altijd open voor de ontwikkelingen in de markt. Zo zien we commerciële bedrijven steeds vaker maatschappelijke initiatieven ontwikkelen. De categorie ‘Do Good’ is daarom opgesplitst tussen Business for Good en Charity & Not for profit voor non-commerciële inzenders. Daarnaast is er een geheel nieuwe categorie: Business Concepts.

In de categorie Business Concepts is de Esprix met nadruk op zoek naar innovatieve, creatieve concepten die het hart van de bedrijfsvoering raken.

Dit kunnen nieuwe bedrijfsconcepten zijn, maar ook commerciële ideeën die zorgen voor groei, of andere innovatieve concepten op het gebied van organisatie, werkprocessen en klantervaring. De nadruk in deze categorie ligt – in tegenstelling tot de andere categorieën - voor 70% op de creativiteit. Effectiviteit telt voor 30% en kan niet alleen gaan om aantoonbaar resultaat, maar ook om een overtuigend uitgewerkte businesscase met duidelijke hypothesen of validatie van een prototype.

Nieuwe en vernieuwde categorieën:

- Business for Good (voorheen Do good)

- Charity & Not for profit (voorheen Do good)

- Business concepts (in plaats van Experimental)

De categorieën & juryvoorzitters

De categorieën en bijbehorende juryvoorzitters voor dit jaar zijn:

1. Fast Moving - Marieke van Balen (Van Geloven)

2. Media, Entertainment & Communications - Henriette van Swinderen (Bond van Adverteerders) 

3. Consumer Services - Mariëtte Leenhouts (Kantar)

4. Retail, etail & ecommerce - Richard van de Steeg (UM) 

5. Durables - Friso Ludenhoff (Publicis Groupe) 

6. Charity & Not for profit - Joeri Jansen (Roorda) 

7. Business to Consumer - Gerben van Walt Meijer (Samsung) 

8. Business to Business & Employee experience- Sander de Bruijn (ING) 

9. Business for Good - Reuben Alexander (Buutvrij for life!) 

10. Small Budget - Jacqueline Bosselaar (HPB Het PR Bureau) 

11. Sales promotions & activations - Sophie Benink (Glasnost) 

12. Business Concepts - Boris Nihom (DenstuACHTUNG!)

De eindjuryvoorzitter is Edward van de Ridder (bureau Alfred).

Zend nu jouw werk in. Ga naar www.esprix.nl om alvast te registeren. 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken