Herpositionering aanbieder campingvakanties Roan

Herpositionering aanbieder campingvakanties Roan
  • Bureaus
  • 5 jan 2023 @ 10:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de herpositionering van Roan wordt vooral de ‘premium kwaliteit van de aanbieder in campingvakanties’ belicht. The Valley is verantwoordelijk voor strategie en creatie.

Roan (onderdeel van de European Camping Group) heeft meer dan 100 bestemmingen in zeven landen en bestaat sinds 1986. Het merk telt volgens The Valley ‘veel trouwe fans, maar geniet nog weinig bekendheid.’

Strategisch is er volgens het bureau ‘gekozen om te benadrukken dat de vakanties van Roan voor kinderen én volwassenen een fantastische ervaring zijn.’ Veel mensen hebben het vooroordeel dat een campingvakantie geen optie voor hen is. Naar de camping gaan wordt gezien als vakantie voor kinderen en niet geassocieerd met uitrusten of ‘loungen’. Het tegendeel is waar. Juist als de kinderen ‘onder de pannen zijn’ en plezier maken, ontstaat er rust en tijd om te relaxen.

De aangescherpte strategie vertaalt zich naar een nieuwe campagne. De perceptie dat alleen kinderen van de camping genieten, wordt onderuitgehaald door te laten zien dat de ouders wel degelijk aan relaxen toekomen. In de TVC zien we deze twee uitersten terug. De filmt begint met een vader die ligt te genieten van de zon. In gedachten is hij bij zijn kinderen die zwemmen, vrienden maken, dansen in de disco… Als ze met opblaasfiguren voorbijrennen kijkt hij even op, zwaait ze uit en zakt tevreden terug in de loungebank. Want als de kinderen blij zijn, dan zijn de ouders dat ook.

’Op een camping is altijd drukte en gezelligheid. Er is altijd iets te doen. Maar in je eigen Roan accommodatie, op de loungebank op de veranda, vervaagt het besef van tijd,’ aldus Ivo Brand, Head of Marketing Roan.

De vernieuwde huisstijl is begin november 2022 live gegaan. De campagne is vanaf nu zichtbaar via tv, social, print en YouTube.

Credits

Roan: Ivo Brand (Head of Marketing), Sophie van den Berg (Online Marketeer), Joyce Vrolijk (Content Marketeer), Joost Beukers (Corporate Designer).

Bureau - The Valley: Gijs ten Buuren (Strategie), Sheldon Bont (Creative Direction), Michelle Quekel (Creatief), Sarah Brueckner (Visual Design), Bobbie Meijer (Project Management).

Creatie: Desmond Lissone en Demian Geurts - Larribau LaVigne

Productiemaatschappij – DSPH: David Stevens (Director), Prisca Teeken (Creative Producer), Floortje van der Graaf (Director), Victor van Beek (Producer), Romain Bakx (DOP).

Productie: Lenny Venema (Producer)

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken