Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie
- Bureaus
- 16 jan 2023 @ 15:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 16 jan 2023 @ 15:34
- Sjaak Hoogkamer
De samenwerking tussen Natuurhuisje en Gardeners resulteert in een internationale merkcampagne die rust op een activistisch statement: Niet vliegen, wel landen.
Natuurhuisje predikt ‘dat de natuur veel voordelen heeft voor de mens - zowel mentaal als fysiek - en voor de planeet.’ Hoe langer je er verblijft, hoe beter het voor je is, aldus het bedrijf. Vanuit deze gedachte ontwikkelde Gardeners een merk- & impact-strategie, merkidentiteit en merkcampagne voor Natuurhuisje.
In de strategie staat de nieuwe pay-off centraal: De natuur opent je ogen.
Dick Vulto, CEO bij Natuurhuisje: ‘Deze bewijst dat je heerlijk uitgerust wakker kunt worden in de natuur én dat de natuur de kracht heeft je wakker te schudden om anders naar de wereld te kijken. Daarnaast doneert Natuurhuisje een deel van elke boeking aan lokale initiatieven op het gebied van biodiversiteit om de kostbare natuur te beschermen. Natuurhuisje wil de balans tussen mens en natuur herstellen en nodigt daarom mensen uit om te genieten van de natuur.’
Maira Evers, Managing Director Gardeners voegt daaraan toe: ‘Wij geloven dat sterke impactvolle merken worden gebouwd van binnenuit, daarom werken we intensief samen met onze klanten in alle strategie- en creatietrajecten. De liefde voor de natuur was voor ons een toetssteen in de ontwikkeling van de pay-off, het nieuwe logo, het kleurenpalet en de campagne.’
De nieuwe branding gaat deze week live met een campagne waarbij Natuurhuisje naar eigen zeggen ‘een statement uitdraagt dat inspireert en activeert om het vakantiegevoel in 2023 dichterbij huis te zoeken: Niet vliegen, wel landen.’ Een belangrijke boodschap in een tijd waarin we steeds meer bewust worden van de CO2-impact, aldus Natuurhuisje.
De nieuwe merkidentiteit is geïnspireerd op de kleuren van de zonsopgang met de nerven als herkenbaar patroon in het logo. De campagne komt tot leven op radio, online, outdoor en social media
Credits:
Opdrachtgever: Nienke Sterenborg, Robert van Veen en Dick Vulto
Strategie, creatie, design, productie: Gardeners
Productiemaatschappij: Chev Productions
Muziek & VO: Earforce en Peter Drost
Fotografie: Tom van Huisstede
Mediabureau: Out of Home Masters
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing