Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie

Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie
  • Bureaus
  • 16 jan 2023 @ 15:34
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De samenwerking tussen Natuurhuisje en Gardeners resulteert in een internationale merkcampagne die rust op een activistisch statement: Niet vliegen, wel landen.

Natuurhuisje predikt ‘dat de natuur veel voordelen heeft voor de mens - zowel mentaal als fysiek - en voor de planeet.’ Hoe langer je er verblijft, hoe beter het voor je is, aldus het bedrijf. Vanuit deze gedachte ontwikkelde Gardeners een merk- & impact-strategie, merkidentiteit en merkcampagne voor Natuurhuisje.

In de strategie staat de nieuwe pay-off centraal: De natuur opent je ogen.

Dick Vulto, CEO bij Natuurhuisje: ‘Deze bewijst dat je heerlijk uitgerust wakker kunt worden in de natuur én dat de natuur de kracht heeft je wakker te schudden om anders naar de wereld te kijken. Daarnaast doneert Natuurhuisje een deel van elke boeking aan lokale initiatieven op het gebied van biodiversiteit om de kostbare natuur te beschermen. Natuurhuisje wil de balans tussen mens en natuur herstellen en nodigt daarom mensen uit om te genieten van de natuur.’

Maira Evers, Managing Director Gardeners voegt daaraan toe: ‘Wij geloven dat sterke impactvolle merken worden gebouwd van binnenuit, daarom werken we intensief samen met onze klanten in alle strategie- en creatietrajecten. De liefde voor de natuur was voor ons een toetssteen in de ontwikkeling van de pay-off, het nieuwe logo, het kleurenpalet en de campagne.’

De nieuwe branding gaat deze week live met een campagne waarbij Natuurhuisje naar eigen zeggen ‘een statement uitdraagt dat inspireert en activeert om het vakantiegevoel in 2023 dichterbij huis te zoeken: Niet vliegen, wel landen.’ Een belangrijke boodschap in een tijd waarin we steeds meer bewust worden van de CO2-impact, aldus Natuurhuisje.

De nieuwe merkidentiteit is geïnspireerd op de kleuren van de zonsopgang met de nerven als herkenbaar patroon in het logo. De campagne komt tot leven op radio, online, outdoor en social media

Credits:

Opdrachtgever: Nienke Sterenborg, Robert van Veen en Dick Vulto

Strategie, creatie, design, productie: Gardeners

Productiemaatschappij: Chev Productions

Muziek & VO: Earforce en Peter Drost

Fotografie: Tom van Huisstede

Mediabureau: Out of Home Masters

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken