Nvidia houdt digitale Zeepkistenrace in 4D

Nvidia houdt digitale Zeepkistenrace in 4D
  • Bureaus
  • 7 mrt 2024 @ 07:52
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Techreus Nvidia en creatief bureau Rosh Studios hebben samen de campagne en minigame ‘Nvidia Zeepkisten live’ in Cinema 4D ontwikkeld.

 Voor het ontwikkelen van de campagne vond Rosh naar eigen zeggen een loophole in de software van Cinema 4D, dat eigenlijk voornamelijk bedoeld is voor 3D motion design. Om de mogelijkheden uit te breiden, is met behulp van AI de code binnen C4D veranderd. Daardoor kon Joey van Dijk, Branding/3D designer bij Rosh Studios, een minigame te maken. ‘Normaal gesproken doe je alles met een toetsenbord en muis, maar dat paste niet echt met de minigame die ik aan het maken was. We hebben in Cinema4D de grenzen opgezocht en verlegd, waardoor we een racestuur konden gebruiken binnen een 3D-ontwerp programma. Iets dat, zover ik weet, nooit eerder is gedaan!’ volgens Van Dijk.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken