Philips maakt longread over geschiedenis muziekbeleving
- Content
- 30 apr 2015 @ 09:51
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - InteractieContentBranded contentVideo
- 30 apr 2015 @ 09:51
- Redactie Contentmarketing
Techblog Numrush en Philips hebben woensdag 29 april 'The Thrill of Sound' gelanceerd, een longread rondom de geschiedenis van audio en muziekbeleving. De bijzondere productie vertelt het verhaal van de ontwikkeling van de grammofoonplaat en de opkomst van het cassettebandje, CD, iTunes en Spotify tot aan de mogelijkheid om volledig draadloos muziek en video te streamen over een draadloze surround set.
In de longread, die werd geschreven door journalist Marjolein van Trigt, worden herinneringen opgehaald door diverse prominenten uit de muziek- en radiogeschiedenis. Zo wordt DJ Isis geïnterviewd over haar liefde voor vinyl, vertelt Top Notch oprichter Kees de Koning over de romantiek van mixtapes en leggen 3FM DJ’s Michiel Veenstra en Roosmarijn Reijmer uit welke schok draadloze audio en muziekstreaming teweeg brachten in de muziekindustrie. Daarnaast kijken we samen met sound engineers van WOOX Innovations naar de mogelijkheden van draadloze surround sound maar ook ontwikkelingen in audio die nog gaan komen.
Nieuwe vorm
Een longread is een vrij nieuwe en bijzondere vorm van online content. Net als in het beroemde voorbeeld Snow Fall van The New York Times, scrollt de bezoeker in The Thrill of Sound door een interactief verhaal waarin tekst, beeld, audio, infographics en videobeelden elkaar afwisselen. Dat het format nu gecombineerd wordt met een adverteerder levert een vrij nieuwe vorm van branded content op.
Relevantie
'Wij geloven niet meer in banners' aldus Marjolijn Kamphuis, uitgever van Numrush en creatief directeur bij OK GO. 'Dit soort vormen van branded content zijn de toekomst van online publishing en advertising. Je ziet dat adverteerders steeds vaker relevante content willen bieden, in plaats van platte advertenties. Deze longread is daar een fantastisch voorbeeld van: Het is een mooie special en fantastisch lees- en luistervoer, dat mede wordt mogelijk gemaakt door een innovatief merk.'
Decennia lang
Volgens Ilona de Bok, pr & online media manager bij WOOX Innovations is dit de ideale manier om consumenten te informeren over een nieuw product: 'Ons nieuwe draadloze surround sound systeem vergt wat uitleg, met name de innovatieve kracht ervan. Die uitleg geven we natuurlijk graag, maar wel op een interessante en vooral begrijpelijke manier. Philips speelt al decennia lang een prominente rol in de wijze waarop we muziek luisteren. Van de uitvinding van het cassettebandje en CD tot nu deze draadloze Fidelio home cinema-lijn. Middels deze special konden we dat verhaal over de vele uitvinders en de belangrijke innovaties die ons bedrijf rijk is vertellen.'
Techblog
The Thrill of Sound werd gemaakt in samenwerking met techblog Numrush, dat voor de productie alle interviews deed en de in het verhaal verweven mini-documentaire maakte. Het resultaat is een uiterst bijzondere website vol verwijzingen naar bekende filmscenes, muziek releases en gadgets van lang geleden. Een must read voor elke muziek- en audioliefhebber.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- Philips
- video
- WOOX Innovations
- video
- innovatie
- techblog
- content
- interactie
- Numrush
- The Thrill of Sound
- longread
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing