Podcast voor, over én door freelancers

Podcast voor, over én door freelancers
  • Content
  • 29 apr 2022 @ 14:03
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Door groeiende schaarste op de arbeidsmarkt huren bedrijven en organisaties op projectbasis steeds vaker freelance specialisten in. Edwin Dijkstra en Lars Evers haken hierop in met ‘De Freelance Podcast’.

De Freelance Podcast is een tweewekelijkse podcastserie met gasten, met ervaringen en praktische informatie over het freelance ondernemerschap. Lars Evers (co-founder freelance platform Jellow): ‘Wij merken dat het aantal freelancers en freelance opdrachten in Nederland verder stijgt. Daardoor is het des te opvallender dat er nog geen goede podcasts beschikbaar zijn voor deze (aspirerende) 1,1 miljoen freelancers in Nederland. We starten symbolisch op zondag 1 mei (Dag van de Arbeid), waarbij de luisteraar via Spotify of via onze website iedere twee weken een nieuwe aflevering beluistert. Informatief met slimme tips én echte ervaringen van freelancers.’

Edwin Dijkstra (auteur van boek Superfreelancer): ‘Uit gesprekken met andere freelancers blijkt dat er behoefte is aan echte verhalen en dilemma’s van mede-freelancers. Is het bijvoorbeeld slim om je te specialiseren? Hoe belangrijk is financiële zekerheid als freelancer? En hoe kun je effectief netwerken naast/tijdens je opdracht? Dit soort thema’s komen in de podcast aan bod. We gaan in gesprek met gasten, die als expert, hun kennis met andere freelancers willen delen. Dat zorgt voor 30-40 minuten aan boeiende gesprekken. En heb je even geen tijd? Een podcast is uiteraard een ideaal medium voor uitgesteld of on-demand luisteren.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken