Nieuwe voorjaarscampagne Plus voor een goed gevoel

Nieuwe voorjaarscampagne Plus voor een goed gevoel
  • Food-en-retail
  • 20 mrt 2023 @ 09:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnlineCampagnesBranding

Plus lanceert een nieuwe voorjaarscampagne in aanloop naar Pasen. Met aandacht voor boeren, telers en kwekers, de natuur en dieren wil de supermarkt laten zien dat goed eten goed voelt.

Met verse en verantwoorde producten kunnen klanten dit voorjaar genieten van goed eten, stelt Plus. Met de voorjaarscampagne ‘Goed eten voelt goed’ belicht de retailketen het goede gevoel dat klanten krijgen van goed eten. 'Goed eten is namelijk goed voor de boeren, telers en kwekers, goed voor de dieren, goed voor de natuur én goed voor de klant. Met aandacht voor eerlijke, verantwoorde en betaalbare producten helpt de supermarkt in deze tijd haar klanten een handje op weg.'

Paascampagne voor goed gevoel
Onderdeel van deze campagne is de Paascampagne: ‘Vier Pasen met een goed gevoel’. Okke Wiarda, Manager Communicatie & Klant bij Plus vertelt MarketingTribune: ‘We houden van goed eten. Vooral ook eten dat ‘goed voelt’, omdat het niet alleen goed is voor onze klanten, maar ook voor onze boeren, dieren of de omgeving om ons heen. Mooie voorbeelden daarvan zijn ons huismerk zuivel die bij ons standaard biologisch is en dat voor hetzelfde geld en onze huismerk chocolade die altijd Fairtrade. Dát vinden wij belangrijk. Daarbij moet al dat goede eten ook gewoon goed betaalbaar blijven voor iedereen. Juist op die elementen doen we iedere dag weer ons uiterste best. En ook dat voelt heel goed.’

Cleo en haar kalverliefde
Onderdeel van de campagne is de tv-commercial waarin Cleo, een meisje dat op het platteland woont, centraal staat. Op het afgesproken punt, vanwaar ze samen met haar vriendin naar school fietst, staat een koe die ze dagelijks even begroet. Ondertussen zien we dat Cleo stiekem een oogje heeft op haar klasgenoot Jaap. Ook Jaap lijkt verlegen te worden van Cleo. Het is een prille kalverliefde die past bij de lente. Zoals in elke Plus campagne speelt muziek een belangrijke rol. Speciaal voor deze film schreef singer-wongwriter Alina in samenwerking met Amp Amsterdam het vrolijke nummer You always make me smile, wat de vlinders in de buik van Cleo vertaalt. De tv-commercial was zaterdagavond 18 maart 2023 voor het eerst te zien op televisie en is ontwikkeld in samenwerking met Energize Amsterdam.

Voorjaarsverhaal
Creative director Energize, Robin Pas: ‘In de tv-commercial tonen we een aandoenlijk en liefdevol voorjaarsverhaal van een meisje en jongen die oog hebben voor elkaar én de dieren. Het heerlijke, vrolijke voorjaarsgevoel dat alleen maar groter wordt als je weet dat je bij Plus goede, slimme en verantwoorde keuzes kunt maken. In de online videos zetten we het verhaal van het jonge liefdesstel door en bieden we meer bewijsvoering rondom de verantwoorde producten die Plus te bieden heeft. Vanaf zaterdag 25 maart is ook de nieuwe paascommercial van Plus op TV te zien. In deze film zien we dat Cleo tijdens een paasbrunch geïntroduceerd wordt aan de familie van haar nieuwe liefde.

Duurzame productie
Alle commercials en online video’s zijn, net als de kerstcommercial, geproduceerd in samenwerking met stichting AdGreen, het initiatief dat zich inzet voor duurzame reclameproducties. Als meest verantwoorde supermarkt stelt Plus een groot voorstander van dit initiatief te zijn. 'Voor deze productie is bijvoorbeeld gekozen voor slechts twee locaties om de CO2 uitstoot te beperken, zo min mogelijk plastic op de set, vegetarische catering en zijn overgebleven maaltijden en producten gedoneerd om voedselverspilling tegen te gaan', zegt Wiarda.

Voorjaarsmagazine vol met vrolijke recepten
Het eigen Goed eten magazine valt zaterdag 25 maart bij ruim 2,2 miljoen huishoudens op de mat. Het magazine staat dit voorjaar volgens Plus vol feestelijke én betaalbare recepten. 'Begin de dag goed met een smoothiebowl of havermoutmuffins. Of geniet van een goede paasbrunch met kleurrijke sandwiches, flammkuchen en gevulde eitjes. Daarnaast bevat het magazine een uitgebreid overzicht van alle producten en achtergrondverhalen over producten van Plus en hun herkomst. Daarmee vier je Pasen met een goed gevoel. In de bijbehorende bier- en wijnspecial worden de mooiste bieren en wijnen gepresenteerd die Plus speciaal selecteerde voor het voorjaar.'

Crossmediale campagne
De nieuwe campagne loopt t/m zaterdag 15 april 2023 en bestaat uit tv-commercials, tag-ons, billboards, online video’s, online en social advertising, het Goed eten magazine, folders, instore materialen, nieuwsbrieven, content op Plus.nl, de Plus app en via social media. De campagne is ontwikkeld door Energize in samenwerking met Initiative, iO en Giesbers.
(PvWK)

Credits
Opdrachtgever: Plus Supermarkten
Betrokken marketeers en communicatie: Okke Wiarda, Marieke Lazeroms, Annemarie de Graaf, Gabrielle van IJzendoorn, Sharoni Bos en Manon Akkermans



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken