Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go bundelen krachten tegen verspilling
- Food-en-retail
- 20 nov 2023 @ 10:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodMVO
- 20 nov 2023 @ 10:35
- Peter van Woensel Kooy
Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go kondigen vandaag hun samenwerking aan. Eind vorig jaar startte Too Good To Go – de grootste marktplaats voor voedseloverschotten wereldwijd – met het aanbieden van Magic Pakketten die thuis geleverd worden.
20 november 2023, Rotterdam – Coca-Cola in Nederland en Too Good To Go kondigen vandaag hun samenwerking aan. Eind vorig jaar startte Too Good To Go – de grootste marktplaats voor voedseloverschotten wereldwijd – met het aanbieden van Magic Pakketten die thuis geleverd worden. Met dit concept kunnen consumenten een Magic Pakket bestellen via de app en thuis laten bezorgen door PostNL. Het gaat om pakketten met een variatie aan producten van producenten die om verschillende redenen niet meer aan leveranciers kunnen worden geleverd, maar die voor consumenten nog lang genoeg houdbaar zijn. Vanaf heden zijn enkele producten van Coca-Cola daar onderdeel van.
De vaste samenwerking volgt op een pilot die in maart 2023 startte en waarbij 7.000 Fuze Tea producten en 3.300 Sprite producten werden aangeboden. Eva Amsterdam, duurzaamheidsmanager bij Coca-Cola Europacific Partners, licht toe: 'Na een succesvolle pilot zijn we blij om officieel samen te werken met Too Good To Go en hun innovatieve Magic Pakketten in te zetten. Als producent zijn we altijd gericht op het voorkomen van verspilling. Dat ligt al zeer laag, maar op deze manier kunnen we het nog verder reduceren. Nu Too Good To Go de Magic Pakketten direct aan huis bezorgt, kunnen mensen op een toegankelijke wijze genieten van onze producten die anders niet in de winkel verkrijgbaar zijn.'
Geertje Zeegers, Country Director van Too Good To Go Nederland: “Een deel van de geproduceerde frisdranken komt door bijvoorbeeld wetgeving rondom houdbaarheidsdata nooit in de supermarktschappen terecht. Dat is zonde en door deze op te nemen in de Magic Pakketten kunnen ze tijdig geconsumeerd worden. We zijn dan ook ontzettend blij dat we deze verspilling samen met Coca-Cola tegen kunnen gaan.”
Magic Pakket
Via de Too Good To Go-app kun je producten die anders worden weggegooid, reserveren en ophalen bij een restaurant, bakker of supermarkt in de buurt. Daar is sinds vorig jaar een nieuwe feature bijgekomen; het bestellen en thuisbezorgd krijgen van een pakket met producten die niet meer via de reguliere kanalen kunnen worden aangeboden. Hiermee wordt landelijke dekking mogelijk: ook mensen die ver wonen van deelnemende locaties of die geen geschikte ophaaltijden vinden, kunnen nu pakketten via de app bestellen die ze bij hen thuis afgeleverd krijgen door PostNL.
(PvWK)
Over Coca-Cola in Nederland
'Coca-Cola bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola Europacific Partners Nederland. Coca-Cola Europacific Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Coca-Cola Light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fïnley, Fuze Tea en Royal Bliss. Deze merken zijn samen goed voor meer dan negenmiljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Europacific Partners hebben in Nederland meer dan 745 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.' Met (*) gemarkeerde merken behoren niet aan de The Coca-Cola Company groep toe. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland, surf: www.cocacolanederland.nl.
(bron: Coca-Cola)
Over Too Good To Go
'Too Good To Go is een gecertificeerd B-Corp Social Impact bedrijf, met een missie om iedereen te inspireren en in staat te stellen om samen voedselverspilling tegen te gaan. De Too Good To Go-app is 's werelds nummer 1 marktplaats voor voedseloverschotten. Via de marktplaats verbindt Too Good To Go meer dan 80 miljoen gebruikers met meer dan 140.000 partners om onverkocht voedsel te redden bij lokale supermarkten, koffiehuizen, bakkerijen, restaurants en meer. Sinds de lancering in 2016, heeft Too Good To Go meer dan 250 miljoen maaltijden gered, het equivalent van ruim 500.000 ton CO2. Het bedrijf is momenteel actief in Europa (het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Spanje, Italië, Portugal, Zwitserland, Zweden, België, Polen, Nederland, Oostenrijk en Noorwegen); en Amerika (Canada en de VS). Meer info op toogoodtogo.com, of het Too Good To Go B Corp profiel.'
(bron: To Good To Go)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Aquarius
- Minute Maid
- Europacific Partners
- Sprite
- Coca-Cola Light
- duurzaamheidsmanager
- mvo
- Eva Amsterdam
- Coca-Cola
- Coca-Cola Company
- Fanta
- circulair
- food
- Geertje Zeegers
- Coca-Cola Zero Sugar
- food
- Too Good To Go
- Magic Pakket
- Coca-Cola
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
- Shell kondigt nieuwe samenwerking... 01-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 01-05-2024
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
- [marketeer 200] Chiel van Leeuwen -... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing