Flow sluit deal in Verenigde Staten

Flow sluit deal in Verenigde Staten
  • Media
  • 13 mei 2016 @ 00:36
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TrendsContentPrint

Het Nederlandse tijdschrift Flow heeft een contract getekend met de Amerikaanse uitgeverij Workman Publishing voor de publicatie van diverse boeken en kalenders op de Engelstalige markt. De Flow-producten verschijnen in 84 landen waaronder de VS, Canada, Australië, Groot-Brittannië en Nieuw-Zeeland. Het vandaag getekende contract vormt het startpunt voor een meerjarige samenwerking waarbij vanaf voorjaar 2017 nieuwe Flow-producten in Engelstalige landen worden gelanceerd.

Het contract met Workman Publishing sluit aan in een indrukwekkende rij van eerder behaalde buitenlandse successen. Afgelopen jaren werden een Engelstalige, Duitse en Franse editie van het tijdschrift gelanceerd. De oplages van al deze edities ontwikkelen zich in een stijgende lijn, een bijzondere prestatie in een markt waar veel tijdschriften kampen met dalende oplages. Ook won Flow diverse prijzen in binnen- en buitenland, waaronder een Mercur voor Lancering van het Jaar (2009) en Tijdschrift van het Jaar (2014), een LeadAward in Duitsland en vorige maand in Frankrijk de Innovation Award. 

Joyce Nieuwenhuijs, brand director Flow: 'Deze samenwerking is een mooie volgende stap in ons internationale succes. Wat acht jaar geleden begon met zes edities van Flow in Nederland, is inmiddels uitgegroeid tot een internationaal merk, met zo’n twintig producten per jaar in Nederland (o.a. tijdschriften, specials, kalenders en agenda’s), licenties in Frankrijk en Duitsland én een Engelstalige editie die op het hoofdkantoor in Nederland wordt gemaakt. Deze editie verspreiden we zelf in meer dan twintig landen en hiervoor zien we wereldwijd nog een enorm groeipotentieel. De samenwerking met Workman Publishing zorgt voor uitbouw van ons merk door naast tijdschriften nu ook boeken uit te geven en het zorgt voor extra naamsbekendheid in Engelstalige landen. Een prachtige versterking van het (internationale) merk Flow.' 

Irene Smit, creative director Flow: 'Het is bijzonder om te merken hoe Flow wereldwijd reacties oproept. Laatst schreef iemand op ons Instagram-account: ‘I thought that print had died, but then I found you.’ Dat vonden we een prachtig compliment. Wij combineren liefde voor papier met onderwerpen die precies bij de huidige tijdgeest passen. Die combinatie is uniek en raakt mensen wereldwijd. Bij Workman Publishing delen ze onze liefde voor papier en illustraties en de onderwerpen die we bespreken. De kiem voor deze samenwerking werd afgelopen jaar gelegd in New York, waar we in een vestiging van boekhandelsketen Barnes & Noble een lezing hielden over de toekomst van papier. We kijken uit naar deze nieuwe samenwerking.' 

Workman Publishing Company (New York) is opgericht in 1968. Het is een onafhankelijke uitgeverij van boeken en kalenders voor volwassenen en jongeren. De uitgeverij staat bekend om zijn innovatieve producten en werkwijze. Workman Publishing Company verkoopt de Flow-producten in 84 verschillende landen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken