Het Vergeten Kind kiest voor Closed on Monday voor landelijke campagne

Het Vergeten Kind kiest voor Closed on Monday voor landelijke campagne
  • Bureaus
  • 7 mei 2024 @ 13:01
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Stichting Het Vergeten Kind, dat zich inzet voor kinderen met een onveilige thuissituatie, kiest voor een landelijke campagne samen met Kamers met Aandacht voor het creatief-maatschappelijke bureau Closed on Monday.

In Nederland zijn ongeveer 9.000 jongeren tussen 18 - 23 jaar dak- of thuisloos. Een groot aantal jongeren raakt dakloos als gevolg van het falende jeugdzorgsysteem, waarbij de zorg abrupt stopt zodra ze 18 worden. De campagne moet kamers werven bij particulieren zodat jongeren een veilige plek hebben om te wonen en een steuntje in de rug krijgen om volledig op eigen benen te kunnen staan.

Positieve campagne voor een negatieve situatie
Na een pitchronde, waar ook het huidige bureau Happy Horizon aan meedeed, viel de keuze voor Closed on Monday. ‘Vanwege het verrassende concept dat de campagne vanuit een positief perspectief belicht en onderbouwt’, aldus Jochem van Unen, Hoofd Communicatie bij Het Vergeten Kind. ‘Daarnaast is het concept rijk genoeg om onze ambitieuze doelstellingen te halen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken