Google stapt in drones business

Google stapt in drones business
  • Online
  • 15 apr 2014 @ 10:47
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geo targeting

The Wall Street Journal meldt vandaag dat Google Titan Aerospace - producent van door zonne-energie aangedreven drones - overneemt. Google wil met communicatieapparatuur uitgeruste drones als hulpmiddel gebruiken om mensen in afgelegen gebieden te verbinden met het internet. Vorig jaar publiceerde Google over het Project Loon, dat verbinding tot stand wil brengen met luchtballons. (Bron: Het Parool).

Eerder viel de naam Titan Aerospace ook al in relatie tot Facebook, maar de voorkeur ging uit naar Ascenta, producent van onbemande vliegtuigjes. Ascenta werd voor ruim 14 miljoen euro aangekocht door Facebook. Titan is gevestigd in de staat New Mexico en heeft 20 mensen op de loonlijst. Het bedrijfje wordt aangestuurd door Vern Raburn, die eerder topman was van Symantec en divisiedirecteur bij Microsoft. Hoeveel Google voor de onderneming betaalt, is niet bekend.

Multifunctionele drones
Drones zouden Google ook het kunnen helpen bij het maken van betere en gedetailleerdere luchtfoto's en kaarten. Ook kunnen ze ingezet worden bij het meten van de luchtkwaliteit in de atmosfeer en het bestrijden van natuurrampen en milieuproblemen als ontbossing. Nog voordat Google en Facebook hun belangstelling voor dronetechnologie kenbaar maakten, deed Amazon dat al. Amazon wil drones pakjes laten bezorgen bij klanten die in de buurt van distributiecentra wonen.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken