Unless voorspelt succes van websites met machine learning
- Online
- 14 dec 2018 @ 00:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DigitaalWebsite
- 14 dec 2018 @ 00:02
- Lucas Boon
Unless, platform voor personalisatie van websites, lanceert een nieuwe toepassing waarmee op websites automatisch kan worden vastgesteld of een bezoeker ook daadwerkelijk klant gaat worden.
Met de technologie kan vervolgens iedere bezoeker op persoonlijke wijze worden aangesproken op de website, met een groter slagingspercentage als gevolg.
De korte aandachtsspanne van bezoekers op het web heeft grote gevolgen voor commerciële websites, stelt Unless. Gemiddeld worden niet meer dan twee van de honderd bezoekers ook uiteindelijk klant. 'Als je iedere bezoeker aanspreekt op een persoonlijke manier, verbetert de conversie enorm. Maar dan moet je wel goed weten wat voor soort mens je bezoeker is. Met machine learning kunnen we dat nu heel goed voorspellen', zo laat Sander Nagtegaal, CEO van Unless, weten.
Nagtegaal legt uit hoe het in z'n werk gaat: 'Als een e-commerce website schoenen verkoopt, telt ieder verkocht paar als een behaald doel. Daarnaast leg je op dezelfde manier risico's vast, bijvoorbeeld dat iemand datzelfde paar schoenen weer terugstuurt. Door die gebeurtenissen vast te leggen, kunnen we op basis van patroonherkenning mensen in groepen indelen en op die manier meten welk type mensen het meest succesvol zijn, en welke het minst.'
De nieuwe algoritmes van Unless moeten zodoende de kans op succes van iedere bezoeker voorspellen. Die kans kan vervolgens verder worden vergroot door personalisatie van de website. Voor ieder van die doelgroepen kan namelijk de online gebruikerservaring worden aangepast via een zogenaamde editor. Denk hierbij aan titels, teksten, plaatjes of buttons die beter passen bij de aard van de doelgroep.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM beboet maker Fortnite voor... 14-05-2024
- TikTok labelt door AI gemaakte content10-05-2024
- Apple biedt excuses aan voor... 10-05-2024
- Reid Hoffman laat zich door AI-twin... 02-05-2024
- Autoriteit Persoonsgegevens:... 02-05-2024
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing