Unless voorspelt succes van websites met machine learning
- Online
- 14 dec 2018 @ 00:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - DigitaalWebsite
- 14 dec 2018 @ 00:02
- Lucas Boon
Unless, platform voor personalisatie van websites, lanceert een nieuwe toepassing waarmee op websites automatisch kan worden vastgesteld of een bezoeker ook daadwerkelijk klant gaat worden.
Met de technologie kan vervolgens iedere bezoeker op persoonlijke wijze worden aangesproken op de website, met een groter slagingspercentage als gevolg.
De korte aandachtsspanne van bezoekers op het web heeft grote gevolgen voor commerciële websites, stelt Unless. Gemiddeld worden niet meer dan twee van de honderd bezoekers ook uiteindelijk klant. 'Als je iedere bezoeker aanspreekt op een persoonlijke manier, verbetert de conversie enorm. Maar dan moet je wel goed weten wat voor soort mens je bezoeker is. Met machine learning kunnen we dat nu heel goed voorspellen', zo laat Sander Nagtegaal, CEO van Unless, weten.
Nagtegaal legt uit hoe het in z'n werk gaat: 'Als een e-commerce website schoenen verkoopt, telt ieder verkocht paar als een behaald doel. Daarnaast leg je op dezelfde manier risico's vast, bijvoorbeeld dat iemand datzelfde paar schoenen weer terugstuurt. Door die gebeurtenissen vast te leggen, kunnen we op basis van patroonherkenning mensen in groepen indelen en op die manier meten welk type mensen het meest succesvol zijn, en welke het minst.'
De nieuwe algoritmes van Unless moeten zodoende de kans op succes van iedere bezoeker voorspellen. Die kans kan vervolgens verder worden vergroot door personalisatie van de website. Voor ieder van die doelgroepen kan namelijk de online gebruikerservaring worden aangepast via een zogenaamde editor. Denk hierbij aan titels, teksten, plaatjes of buttons die beter passen bij de aard van de doelgroep.
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Etos brengt kerstverhalen tot leven11-12-2025
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

