VriendenLoterij blijft Maatschappelijk Partner Eredivisie
- Sponsoring
- 13 mei 2014 @ 13:10
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringMaatschappijVoetbal
- 13 mei 2014 @ 13:10
- Redactie Sponsoring
De VriendenLoterij is ook de komende periode Maatschappelijk Partner van de Eredivisie. Beide partijen werken al negen jaar samen en zetten dit de komende drie jaar voort. ‘De langdurige samenwerking tussen de Eredivisie en de VriendenLoterij is uitermate plezierig en succesvol gebleken’, aldus Alex Tielbeke, directeur van Eredivisie CV. ‘De komende periode zullen we daarop voortborduren en ook zeker samen nieuwe initiatieven ontwikkelen.’
De VriendenLoterij wil een vriend zijn voor alle Nederlanders. Voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben om mee te kunnen doen in de samenleving. En voor deelnemers die grote prijzen kunnen winnen. ‘Met deze samenwerking kunnen we dat verder kracht bijzetten’, aldus Michiel Verboven, managing director VriendenLoterij.
Steun aan jeugdopleidingen
Fans van Eredivisieclubs steunen de jeugdopleiding van hun favoriete club door mee te spelen in de VriendenLoterij. De meeste kinderen stromen uiteindelijk niet door naar het betaalde voetbal. De steun aan de jeugdopleidingen zorgt er dan ook voor dat kinderen naast hun voetbalopleiding ook goede scholing krijgen voor een zekere toekomst. Met de VriendenLoterij-bijdrage worden daarnaast ook diverse maatschappelijke projecten van clubs zoals wijk- en schoolprogramma´s mogelijk gemaakt.
Maatschappelijke rol voetbal
Door de jarenlange samenwerking met de Eredivisie zijn duizenden basisschoolkinderen gezonder gaan leven en eten en hebben zij hun sociale vaardigheden kunnen ontwikkelen. De VriendenLoterij reikt ieder seizoen de prijs voor Maatschappelijk Speler van het jaar uit. Elk jaar wordt de Eredivisiespeler die een echte voorbeeldfunctie vervult richting de jeugd en zich inzet voor een sterkere samenleving, beloond met een prijs. De winnaar kiest vervolgens een maatschappelijk project waaraan dit bedrag ten goede komt. Hiermee wordt de maatschappelijke rol van voetbal extra benadrukt.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Giovanni van Bronckhorst gezicht van... 10-05-2024
- Azerion Vrouwen Eredivisie:... 08-05-2024
- Frans Hals, geknipt en geschoren 03-05-2024
- KPN en NSJ: driejarig partnership02-05-2024
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing