BeyenMeyer leidt herlancering Beter Bed
- Bureaus
- 20 dec 2013 @ 11:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 20 dec 2013 @ 11:02
- Redactie Media
Beter Bed wordt door haar klanten al 30 jaar buitengewoon hoog gewaardeerd. De uitstraling van de winkel, de prijs-kwaliteitverhouding, de kennis van de verkopers, de garanties, de bezorging en de after-sales services scoren stuk voor stuk hoog.
Niet-klanten blijken hier veel minder van op de hoogte. Bij deze groep werkt ook de huidige uitstraling en communicatie minder goed. Het is daarom tijd Beter Bed kwalitatiever en aantrekkelijker te positioneren zónder ook maar enigszins te willen tornen aan de belangrijke geruststelling dat Beter Bed de beste prijs biedt voor goede kwaliteit.
Het nieuwe logo van Beter Bed is daarom moderner en vriendelijker, maar blijft onder meer door het gebruik van dezelfde kleuren herkenbaar. Het neemt geen grote afstand van het vertrouwde, oude logo. Ook de Beter Bed-winkels worden buiten en binnen opgefrist.
In de nieuwe communicatie richting de consument speelt de inkoper van Beter Bed (we noemen hem Bert) de hoofdrol. Omdat Beter Bed met meer dan 1.000 winkels in Europa onder andere marktleider is in Nederland en Duitsland is onze inkoper dus ook de GROOTSTE inkoper, die daardoor hele grote kortingen kan bedingen bij de bedden- en matrassenfabrikanten. Die gedachte is ook letterlijk opgepakt en doorgevoerd in de communicatie.
De "GROOTSTE inkoper" speelt in de Benelux vanaf 23 december op televisie, op de radio, op het internet, thuis in de brievenbus, in de krant én in de winkel een hoofdrol. Zijn motto en slogan is:"Dat is het grote voordeel van de grootste inkoper!"
Bureau: BeyenMeyer / Strategie: Peter Hoitinga / Logo/Identity: Rob Severein (iamartdirector.com) / Copy: Henk Oortwijn / Art: Yvo De Lange / Creative Director: Lodewijk van der Peet / Account: Els Franssen / Vormgeving: Marco Wempe / Regie: Wim van der Aar (Hazazah) / Geluid/muziek: MacLoud / Verantwoordelijk bij Beter Bed: Ton Anbeek, Noortje Haegens, Ilse Schimmel
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- NIO herdefinieert de autowereld door focus op community...
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- ‘Liever één keer te vaak dan te laat’
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- Branche tekent voor eerlijke pitchpraktijken
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht09-10-2025
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe... 09-10-2025
- Mastercard lanceert inclusieve... 09-10-2025
- CZ omarmt ‘zorginstinct’ in nieuwe... 08-10-2025
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’... 08-10-2025
- D66 maakt ruimte met campagne ‘Het... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes