Dawn en Halal maken Micropia-campagne over zoenen
- Bureaus
- 28 sep 2017 @ 12:20
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingContentActivatieCampagnes
- 28 sep 2017 @ 12:20
- Redactie Bureaus
Micropia, het enige microbenmuseum ter wereld, wil mensen bewust maken van de onmisbare rol van microben in de liefde. In opdracht van het museum, dat onderdeel is van Artis, ontwikkelden reclamebureau Dawn en productiebedrijf Halal een intense themacampagne: 'The Science of Kissing'.
Onbewust leiden microben mensen naar hun meest ideale partner. Ze bepalen lichaamsgeur en of een eerste kus een succes is of niet. Hoe de ander smaakt wordt voor een groot deel bepaalt door de mondmicroben; onbewust bepalen koppels zo al zoenend of ze bij elkaar passen. Uit onderzoek is gebleken dat tijdens een tongzoen van tien seconden ruim 80 miljoen microben worden uitgewisseld. In elke mond zitten tien miljard microben en voor ieder mens is de samenstelling daarvan uniek. Tijdens het tongzoenen breiden die unieke microben zich uit naar de mond van de zoenpartner: deze microben trainen het immuunsysteem en versterken de biodiversiteit in de mond. Het lichaam is hierdoor beter in staat om onwelkome bacteriële indringers buiten te houden.
Met de campagne 'Science of Kissing’ worden de liefde en wetenschap samengebracht. Terwijl twee mensen een intiem moment denken te beleven, zoenen miljoenen microben mee. Rapper Akwasi legt uit wat een eerste zoen, een tongzoen of natte zoen, écht met een mens doen.
Young Love
Karen Rosetzsky, fotograaf en regisseur, Halal: 'Ik voelde me meteen enorm enthousiast en betrokken bij dit project, niet alleen omdat het een sterk idee is in lijn met mijn fotoserie en het boek Young Love, maar het gaf me de perfecte kans om te regisseren. Het vastleggen van dat speciale moment van de kus is natuurlijk niet iets nieuws voor mij, maar bij dit project had ik voor het eerst het gevoel op een organische wijze over te schakelen op bewegend beeld. Om op film dezelfde rauwe emoties en gevoelens vast te leggen als wat ik normaal door middel van foto’s vast leg, was een interessante uitdaging.'
Vanaf 28 september 2017 is de route The Science of Love te zien in Micropia. De vragen: “Waardoor ontstaan ‘vlinders’ in je buik?”, “Welke rol speelt lichaamsgeur bij partnerkeuze?” en“Hoe planten microben zich voort?” worden tijdens de route beantwoord. De campagne is te zien in de bioscoop, online en in de stad.
Credits
Klant: Artis Micropia
Verantwoordelijk bij klant: Heleen Rouw, Jasper Buikx
Bureau: Dawn
Productiebureau: Halal
Regisseur: Karen Rosetzsky
D.O.P.: Menno Mans
Public Relations: Hagens
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing