Emo-campagne Plus met Syrische vluchteling
- Bureaus
- 13 aug 2018 @ 11:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MaatschappijMVOCommercialsCampagnes
- 13 aug 2018 @ 11:19
- Jeroen Mirck
De vluchtelingenkwestie is een gevoelig onderwerp, maar Plus Supermarkten durft het aan om hier in een campagne op in te haken. Zondag ging de commercial live over de vriendschap tussen Lucas en Ismail.
Zelf noemt Plus de nieuwe tv-spot een zonnig vervolg op de eigen emotionele kerstcommercial uit 2017. Waar die ging over kerst vieren met gescheiden ouders, laat deze film zien hoe een Syrisch jongetje kennismaakt met de Nederlandse eetcultuur.
Esmee Blom, communicatiemanager van Plus: 'Wij geloven in goed eten, voor iedereen, elke dag. Dat is onze diepgewortelde missie. Goed eten gaat niet alleen over wat je eet maar ook met wie je eet. Eten kan verbinden, goed eten is namelijk ook samen eten. Tegelijkertijd staan we als supermarkt middenin de samenleving. Heel Nederland komt bij ons over de vloer, dus we weten wat er bij de mensen speelt. Onze uitdaging is om die actualiteit natuurlijkerwijs te koppelen aan onze visie. Zo kunnen we relevant en impactvol werk maken.'
De power van goed eten
In de meest recente tv-commercial volgen we Ismail, een Syrisch jongetje dat voor het eerst in Nederland naar school gaat. Ismail wordt op sleeptouw genomen door Lucas, die hem via oer-Nederlands eten en drinken laat kennismaken met onze cultuur. Van bitterballen tot tosti’s, en van tompouce tot haring. Totdat de rollen ineens zijn omgedraaid…
De campagne is ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam. 'Met deze film laten we de power van goed eten zien. Goed eten heeft de kracht om te verbinden. Wie of wat we ook zijn. Het is bijna een taal op zich', zegt Chris Sant, creative lead van J. Walter Thompson Amsterdam
De kerstfilm uit 2017 was goed voor drie Lampen bij de ADCN en een favoriet bij de Gouden Loeki. Verder kreeg de film wereldwijd aandacht in de media.
Credits
Opdrachtgever: Plus Supermarkten
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Creative Partner: Bas Korsten
Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis
Business Lead: Budi Gonzalez de Chaves
Strategy Lead: Daan de Raaf
Concept Producer: Charlene Thomas
Screen Producer: Marloes van den Berg, Kirsten van den Berg
Manager Marketing & Communicatie: Bas Snetselaar (Plus)
Communicatiemanager: Esmee Blom, Cecile van den Heuvel
Productie: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel
Producer: Monique van Beckhoven
Muziek: Amp.Amsterdam i.s.m. Andrew Simple
Creative Director: Diederik van Middelkoop
Producer: Bart van Liemt
Geluid: Studio Alfred Klaassen
Producer: Jacco Lenstra & Hans van de Loo
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- klasgenoot
- asielzoeker
- Plus
- moslim
- islam
- Ismail
- Syrisch
- school
- eten
- supermarkt
- food
- campagne
- vluchteling
- vriendschap
- leerling
- commercial
- JWT
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Lemon Scented Tea trekt Jasper Duijf... 17-05-2024
- De marketingtransfers van week 20,... 17-05-2024
- ANWB promoot Private Lease via game... 17-05-2024
- Koekjesfabrikant Lotus Biscoff... 16-05-2024
- Unox good pasta zoekt hongerige... 16-05-2024
- Humanitas krijgt jaarlang gratis... 16-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing