'Kijk vooruit, want geen enkele crisis duurt eeuwig'

'Kijk vooruit, want geen enkele crisis duurt eeuwig'
  • Bureaus
  • 26 mei 2020 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMaatschappij

MarketingTribune in gesprek met Edward Knol, managing director digital agency Born05, over de gevolgen van de coronacrisis voor zijn bureau: ‘Persoonlijk vind ik dat er economisch teveel is uitgezet voor deze maatschappelijke crisis’.

Hoe gaat het?
Laat ik voorop stellen dat ik me dit jaar anders had voorgesteld… Natuurlijk dwingt de crisis ons om korter op de bal te zitten, maar onze langetermijnplannen wijzigen niet. Daarnaast is het team, ook op afstand, extreem scherp en goed met elkaar verbonden, daar doen we ook veel aan. Ik denk ook dat creativiteit en innovatie nu de ingrediënten zijn waar merken behoefte aan hebben, wat zorgt voor een creatieve spirit bij onze mensen.
Voor sommige van onze klanten begrijpen we dat het overleven van deze uitdagende periode hun eerste prioriteit is, edoch de strategie hoeft hier niet direct onder te lijden. Hierbij helpen we onze klanten om waar nodig accenten te verleggen en zaken anders te plannen. Ons devies is vooruit kijken, want geen enkele crisis duurt eeuwig.

Heeft Born05 nog initiatieven ontwikkeld om klanten/opdrachtgevers/concullega’s door deze crisis heen te slepen?
Vandaag de dag zijn mensen meer dan ooit verbonden met de wereld door hun schermen. Dit biedt kansen voor merken die deze extra aandacht naar zich toe trekken met een empathische, praktische en onderhoudende boodschap. Daar hebben we op ingespeeld door gevraagd en ongevraagd in hele korte cycli ideeën te ontwikkelen en te pitchen. De meeste zijn daarvan ook daadwerkelijk uitgevoerd, of het nou een verandering van strategie was of een heel nieuw idee! Ook de ideeën die het niet hebben gehaald, hebben wel degelijk gezorgd voor waardering vanuit de klant.

Wat zie jij momenteel als de grootste uitdaging?
Dat we de economie weer snel opstarten. Persoonlijk vind ik dat er economisch teveel is uitgezet voor deze maatschappelijke crisis. Natuurlijk kunnen we even niet met z’n allen op een festival staan hossen, maar dat denken is op veel zaken toegepast die -mijns inziens- niet nodig waren.

Hoe ziet de wereld er over vijf maanden uit denk je?
Een stukje schoner. Hoe je het went of keert, uit deze crisis dienen we lering te trekken. Er gaan ook veel dingen goed die we niet eerder voor mogelijk hielden. Ik nodig Den Haag uit hier beleid op te ontwikkelen dat zomaar eens wat oplossingen zou kunnen bieden voor enkele hoofdpijndossiers van de BV Nederland, te beginnen met het Klimaatakkoord.
En onze industrie? Die staat over vijf maanden weer ouderwets aan. Want merken blijven op zoek naar groei en mensen blijven kuddedieren.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken