Ipsos benoemt Istvan Hajnal tot Insights Director mediabereiksonderzoek
- Bureaus
- 22 nov 2022 @ 13:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 nov 2022 @ 13:27
- Michiel van Zaane
Istvan Hajnal gaat als Insights Director het Ipsos datateam voor mediabereiksonderzoek in Nederland leiden. Hij gaat zich bezighouden met twee grote mediabereiksonderzoeken: het Nationaal Media Onderzoek (NMO) en de Affluent Surveys.
Het team is een aanvulling op het bestaande data science- en analytics team, dat zich richt op data analyses en innovaties voor de hele organisatie. Istvan gaat intensief samenwerken met dit team en met het internationale Ipsos Audience Measurement Data team.
Hajnal heeft een Master’s diploma in de informatica en een Ph.D in de sociale wetenschappen. Hij begon zijn onderzoekscarrière aan de universiteiten van Diepenbeek en Leuven. Daarna maakte hij de overstap naar The Nielsen Company, eerst als senior statistician, dan als Head of Statistics Northern Europe en tenslotte nam hij een internationale rol op zich als VP Global Statistics Training COE. Na een aantal andere activiteiten werd hij in 2015 door GfK aangesteld om het Marketing & Data Sciences team van GfK België te leiden.
Istvan Hajnal: ‘Ik kijk ernaar uit om samen te werken met de mensen van het Nederlandse en internationale datateam voor mediabereiksonderzoek. Er zijn veel kansen om de service en de producten van NMO en de Affluent Surveys nog verder uit te bouwen. De samenwerking met het huidige data science en analytics team onder leiding van Harm Hartman biedt talloze mogelijkheden voor efficiency en innovatie.’
Daan Versteeg, Country Manager Ipsos Nederland: ‘We zijn erg content met de komst van Istvan. Zijn kennis op het gebied van data science en zijn onderzoekservaring sluiten zeer goed aan op de behoeften van onze mediabereiksonderzoek klanten. En met zijn managementervaring zijn we er zeker van dat hij de verdere professionalisering van het datateam in mediabereiksonderzoek goed kan borgen en onze ambitieuze innovatiedoelen kan helpen realiseren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor...
- Kruidvat wil autoriteit op gebied van beauty worden
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Woedend wint Samsung Climate Solutions pitch
- Chocomel aast op samenwerking met Hak
- ING-campagne rond en in Schiphol draait om ‘unieke verhalen’
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing