Brandfilm Oma’s Soep: feestdagen voorbij, eenzaamheid niet
- Bureaus
- 6 jan 2023 @ 07:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 jan 2023 @ 07:52
- Michiel van Zaane
De nieuwe brandfilm van Oma’s Soep laat zien hoe het merk eenzaamheid tegen gaat door jonge vrijwilligers en eenzame ouderen samen te brengen. De film, ontwikkeld met creatief bureau Wolfstreet, vraagt ook ná de feestdagen aandacht voor eenzaamheid onder ouderen.
Meer dan de helft van alle ouderen in Nederland voelt zich regelmatig eenzaam. Al sinds 2017 organiseert Oma’s Soep wekelijks kookdagen waarbij jong en oud door heel Nederland samen soepen of maaltijden koken. Daarnaast organiseren ze andere activiteiten zoals Soep-aan- Huis-dagen, waarbij vrijwilligers soepen langsbrengen bij eenzame ouderen en een praatje maken. Minimaal de helft van de winst van de soepen en maaltijden gaat naar het organiseren van dit soort activiteiten voor eenzame ouderen.
Wachten
Martijn Canters, mede-eigenaar van Oma’s Soep, zegt: ‘Het beeld van ouderen die aan het
wachten zijn is heel herkenbaar. Wachten tot de kleinkinderen op bezoek komen. Wachten tot er iets te doen is. Met deze film willen wij aan iedereen laten hoe Oma’s Soep onderdeel is van de strijd tegen eenzaamheid.’
Jort Wildschut, Creative Director van Wolfstreet, vult aan: “Ook tijdens het ontwikkelen van de film hebben we jong en oud samengebracht. De filmcrew bestond vrijwel geheel uit studenten van de Nederlandse Filmacademie en ouderen waren op de filmset aanwezig om de catering mee te helpen. Dat was voor zowel de crew als de ouderen een bijzonder leuke ervaring!’
Nationale Coalitie Een tegen Eenzaamheid
Oma’s Soep is deelnemer van de Nationale Coalitie Een tegen Eenzaamheid, een initiatief van het Ministerie van het Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Ook deze Nationale Coalitie voerde campagne de afgelopen decembermaand om mensen bewust te maken van het maatschappelijk probleem van eenzaamheid.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- eenzaamheid
- wolfstreet
- feestdagen
- Oma's Soep
- brandfilm
- Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid
- ouderen
- soep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing