Lemon en modemerk Goat waarschuwen voor natte sokken

Lemon en modemerk Goat waarschuwen voor natte sokken
  • Bureaus
  • 22 dec 2023 @ 10:58
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Modemerk Goat Organic Apparel lanceert zogenoemde Global Warming Socks, duurzaam gemaakte sokken die ons moeten herinneren aan de klimaatcrisis.

Aan de hand van hun ethische standaard en PPP promise; Planet Friendly, People First en Pricing produceert Goat hun kleding duurzamer, beter voor de mensen, beter voor de planeet. Goat biedt zo mensen de kans om goede kleding te dragen, zonder daar de wereld voor te betalen.

Samen met Lemon Scented Tea bedacht het modemerk een activatie met een onheilspellende toekomstvoorspelling voor 2050. 4% van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen is afkomstig van de textielindustrie. Alleen al voor één kledingstuk wordt een grote hoeveelheid aan energie en water verbruikt, met als gevolg dat de aarde opwarmt en uiteindelijk de zeespiegel zal stijgen.

Waarom kopen we nog steeds slecht gemaakte kleren, die bijdragen aan de opwarming van de aarde, stelt Lavinia Bakker, oprichter en eigenaar van Goat. ‘Als we met z’n allen zo door blijven gaan, lopen we in 2050 waarschijnlijk rond met natte sokken. Omdat de oplossing voor elk groot probleem begint bij een eerste stap, lanceert Goat Global Warming Sucks. Eh, socks.’

Global Warming Socks zijn volgens Bakker ‘witte sportsokken, duurzamer, gemaakt van organic cotton en betaalbaar.' Het merk stelt: sokken zijn nou eenmaal nodig, mooi als we daarmee het bewustzijn over dit probleem een klein beetje kunnen vergroten.

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken