Lemon en modemerk Goat waarschuwen voor natte sokken
- Bureaus
- 22 dec 2023 @ 10:58
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 dec 2023 @ 10:58
- Sjaak Hoogkamer
Modemerk Goat Organic Apparel lanceert zogenoemde Global Warming Socks, duurzaam gemaakte sokken die ons moeten herinneren aan de klimaatcrisis.
Aan de hand van hun ethische standaard en PPP promise; Planet Friendly, People First en Pricing produceert Goat hun kleding duurzamer, beter voor de mensen, beter voor de planeet. Goat biedt zo mensen de kans om goede kleding te dragen, zonder daar de wereld voor te betalen.
Samen met Lemon Scented Tea bedacht het modemerk een activatie met een onheilspellende toekomstvoorspelling voor 2050. 4% van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen is afkomstig van de textielindustrie. Alleen al voor één kledingstuk wordt een grote hoeveelheid aan energie en water verbruikt, met als gevolg dat de aarde opwarmt en uiteindelijk de zeespiegel zal stijgen.
Waarom kopen we nog steeds slecht gemaakte kleren, die bijdragen aan de opwarming van de aarde, stelt Lavinia Bakker, oprichter en eigenaar van Goat. ‘Als we met z’n allen zo door blijven gaan, lopen we in 2050 waarschijnlijk rond met natte sokken. Omdat de oplossing voor elk groot probleem begint bij een eerste stap, lanceert Goat Global Warming Sucks. Eh, socks.’
Global Warming Socks zijn volgens Bakker ‘witte sportsokken, duurzamer, gemaakt van organic cotton en betaalbaar.' Het merk stelt: sokken zijn nou eenmaal nodig, mooi als we daarmee het bewustzijn over dit probleem een klein beetje kunnen vergroten.
Global Warming Socks. from Lemon Scented Tea on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing