Springbok ontwikkelt nieuwe campagne Brand New Day: de nieuwe pensionado's

Springbok ontwikkelt nieuwe campagne Brand New Day: de nieuwe pensionado's
  • Bureaus
  • 9 jan 2024 @ 08:35
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Brand New Day lanceert de campagne 'de nieuwe pensionado’s’, gemaakt door Springbok.

Na de campagne met Sander Schimmelpenninck, die Nederlanders confronteerde met hun pensioengat, richt Brand New Day nu specifiek de spotlight op een nieuwe generatie pensioenopbouwers die op zoek is naar de passende oplossingen. De online pensioenbank wil met het lanceren van de campagne urgentie creëren over pensioenen voor aanstaande pensionado’s. ‘De nieuwe pensionado’s’ is een groep mensen die volgens Brand New Day baat hebben bij een extra pensioenpotje. Echte mensen, bekend en onbekend. Door het samenstellen van een diverse groep nieuwe pensionado’s, met onder andere Özcan Akyol, Mandy Woelkens, Janine Abbring en Tommie in de Zorg, wil de campagne laten zien dat iedereen baat heeft bij een extra pensioenpotje. Of je nu eigen baas bent of in loondienst werkt.

‘‘De nieuwe pensionado’s’ is een groeiende en herkenbare beweging waarmee we willen laten zien dat echt iedereen een extra pensioenpotje kan gebruiken. Of je nu een zzp'er bent zoals Eus of in loondienst bent zoals Madeleine. Zo koppelen we een nieuwe groep aan het merk Brand New Day met een opvallende vorm, authentieke interviews over pensioen en distinctive brand assets die terugkomen in alles wat we doen’ aldus Sharon de Graaf, Creative Director bij Springbok.

Joost Tieland, Directeur Commercie bij Brand New Day vertelt: ‘We hopen met de campagne veel Nederlanders aan het denken te zetten en perspectief te bieden in het veranderende pensioenlandschap. Over dit thema is veel onwetendheid onder werknemers die denken dat hun pensioen goed geregeld is, wat in de praktijk niet zo blijkt te zijn. Dat is voor velen een onaangename verrassing en een onwenselijke situatie. Daarnaast zijn er nog steeds veel te veel ZZP-ers die het regelen van hun pensioen alsmaar voor zich uitschuiven. We hopen deze groepen aan te spreken en hen de juiste tools te bieden om in actie te komen als dat nodig is. Je pensioen regelen is makkelijker dan veel mensen denken. Het is ook heel verstandig, want hoe langer je wacht hoe duurder het wordt.’

‘De groeiende beweging die Brand New Day vertegenwoordigt, is doorgevoerd in de nieuwe muzikale identiteit van het merk, waarbij gekozen is voor een warme, karaktervolle en meerstemmige soundtrack met gezongen merknaam, om op die manier het merk meer herkenbaarheid en een positieve emotionele lading te geven’ zegt Aldus Lodewijk Pöttker, Executive Music Creative bij MassiveMusic

De ‘De nieuwe pensionado’s’ campagne wordt uitgerold op televisie, radio en online.

Credits:
Klant: Brand New Day
Bureau: Springbok
Regie: Andreas Pasvantis
Productie: Halal
Muziek: MassiveMusic



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken