Identiteit Amstel bier krijgt opfrisser
- Design
- 2 nov 2022 @ 10:53
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 nov 2022 @ 10:53
- Sjaak Hoogkamer
In opdracht van Heineken Nederland heeft brand design studio Now Even Better het Amstel merk een nieuw gezicht gegeven. Dit heeft geresulteerd in een naar eigen zeggen ‘overall redesign van de visuele identiteit en het packaging design.’
In het Amstel logo (gouden ring) komt veel samen, aldus het bureau. ‘Geïnspireerd op de ring van een bierton met een chique gouden kleur. Centraal het woordmerk 'Amstel bier' met op de achtergrond in twee evenredige delen de witte bovenkant en rode onderkant. Het was dan ook evident dat de elementen uit het logo de foundation zouden vormen voor het redesign.’
Door meer zogenoemde craft elementen en detail elementen toe te voegen aan het design geeft het bureau naar eigen zeggen ‘het merk de kwalitatieve en chique uitstraling die het verdient. Dit komt terug in het vernieuwde logo, rijke achtergrond illustraties, lettertypen, goudschakeringen en kleurgebruik over de gehele productrange.’
Credits
Opdrachtgever: Heineken Nederland - Thom Ligthart & Gijs Hibbeln
Bureau: Now Even Better
Creatie: Henrik van der Zwet & Simone Marian
Account: Jack Gnodde
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing