Identiteit Amstel bier krijgt opfrisser

Identiteit Amstel bier krijgt opfrisser
  • Design
  • 2 nov 2022 @ 10:53
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In opdracht van Heineken Nederland heeft brand design studio Now Even Better het Amstel merk een nieuw gezicht gegeven. Dit heeft geresulteerd in een naar eigen zeggen ‘overall redesign van de visuele identiteit en het packaging design.’

In het Amstel logo (gouden ring) komt veel samen, aldus het bureau. ‘Geïnspireerd op de ring van een bierton met een chique gouden kleur. Centraal het woordmerk 'Amstel bier' met op de achtergrond in twee evenredige delen de witte bovenkant en rode onderkant. Het was dan ook evident dat de elementen uit het logo de foundation zouden vormen voor het redesign.’

Door meer zogenoemde craft elementen en detail elementen toe te voegen aan het design geeft het bureau naar eigen zeggen ‘het merk de kwalitatieve en chique uitstraling die het verdient. Dit komt terug in het vernieuwde logo, rijke achtergrond illustraties, lettertypen, goudschakeringen en kleurgebruik over de gehele productrange.’

Credits

Opdrachtgever: Heineken Nederland - Thom Ligthart & Gijs Hibbeln

Bureau: Now Even Better

Creatie: Henrik van der Zwet & Simone Marian

Account: Jack Gnodde

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken