Coolblue opent winkels, zoekt talent en groeit als kool
- Food-en-retail
- 14 jan 2016 @ 15:21
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 14 jan 2016 @ 15:21
- Redactie Food en Retail
Behalve sombere geluiden over V&D, Macintosh en andere noodlijdende retailformules is er ook gewoon goed nieuws. Zeer goed nieuws, waaruit groeicijfers en kansen voor Nederlandse (web)winkels blijkt. Het betreft behalve Neckermann, dat vanmorgen bekend maakte extra winkels te openen ook Coolblue, dat eveneens nieuwe fysieke vestigingen gaat openen. De retailer beschikt momenteel over vijf winkels in Nederland en twee in België en daar worden er twee aan toegevoegd. Coolblue groeide in 2015 met 54 procent ten opzichte van een jaar eerder. De omzet kwam uit op 555 miljoen euro.
De omzetstijging komt volgens de retailer voor rekening van grote aantallen nieuwe klanten en door bestaande klanten die vaker terugkeerden in de webshop. Daarnaast kon Coolblue zijn assortiment flink uitbreiden door de opening van een nieuw magazijn in Tilburg. Coolblue meldt in 2016 minimaal duizend nieuwe werknemers aan te zullen nemen om zijn groei verder door te zetten. Coolblue wil in 2018 een miljard euro omzet aantikken. Die mijlpaal wil het concern bereiken door ‘gewoon elke dag álles een beetje beter te doen’, zei ceo Pieter Zwart vorig jaar in vakmedium RetailTrends. Daarin vertelde hij ook over de strijd om de beste specialisten in huis te halen. Jaarlijks komen hooguit duizend softwarespecialisten van hogescholen en universiteiten, rekent hij voor. 'En iedereen wil ze.' In 2015 creeëerde Coolblue al 578 nieuwe banen. In MarketingTribune 1 in rubriek De Verdieping leest u over o.a. de succesvolle 'customer journey' die Coolblue biedt en hoe hier als retailer munt uit te slaan. (PvWK)
Lees hier de aankondiging van Neckermann deze morgen op MarketingTribune.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Nederland
- fte
- aantal nieuw
- V&D
- Coolblue
- ombichannel
- groeicijfers
- web winkels
- bricks
- tegengeluid
- kansen
- vestigingen
- cijfers
- Macintosh
- fysiek
- retailformule
- clicks
- noodlijdend
- it
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes