FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep

FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
  • Content
  • 11 sep 2025 @ 10:22
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ondernemersorganisatie FME en We Agency hebben het socialmediaplatform Dukteep gelanceerd om jongeren te enthousiasmeren voor een loopbaan in de techniek. Via content op YouTube en TikTok willen zij het imago van de sector op een toegankelijke manier verbeteren.

Slechts een derde van de jongeren ziet zichzelf later in de techniek werken, terwijl een meerderheid de sector wél interessant vindt. Om deze kloof te dichten, introduceren FME en We Agency een nieuw online platform: Dukteep. In plaats van een campagne op korte termijn, kiest het bureau voor een structurele, social-first aanpak met entertainende content.

‘Het beeld van een sector verander je niet zomaar, daar heb je tijd voor nodig’, aldus Ruben Cusell, strategy director bij We Agency. ‘Daarom lanceren we een langlopend social platform waar jongeren elkaar inspireren rondom techniek en technologie.’

Creators en formats

Dukteep wordt gedragen door vier jonge creators die wekelijks content produceren vanuit een clubhuis in Halfweg. Op TikTok en YouTube delen zij video’s waarin techniek op een speelse manier wordt belicht, zoals: ‘Kun je met één knop je werkplaats tot disco omtoveren?’ of ‘Kun je spullen naar elkaar teleporteren?’.

Volgens Theo Henrar, voorzitter van FME, is de zichtbaarheid van techniek essentieel: ‘Zolang jongeren denken dat techniek moeilijk is of “voor anderen”, blijven we waardevol talent mislopen. Met Dukteep laten we jongeren zelf het verhaal vertellen, via de kanalen die voor hen relevant zijn.’

Bekijk de kanaaltrailer hieronder:



  • Content
  • 11 sep 2025 @ 10:22
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Credits
FME: Mascha Monasso & Rianne Romijn
Creative Agency: We Agency
Client lead: Lynn Degen
Project Manager: Marlena Fishell
Creative director: Roel Welling
Creatives: Marius Gottlieb & Valentijn van den Heuvel
Strategy: Ruben Cusell & Maarten Nefkens
Media director: Rocco Stallvord
Channel manager: Daniël Büchner
PR: Nikki van Outheusden
Production agency: Bruut
Managing Director: Stephanie Broertjes
Creative Director: Suzanne Zonneveld
Director + Camjo: Linde van Pinxten
Head of production: Saskia Elings
Producer: Esther Ijtsma
Production Manager: Timothy Kasri
Creative: Casimir Mulder
Art director: Willem van Helvoirt
Head of studio: Koen Hesselink
Editor: Dex Kerr
Art work: Mario Signorini

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken