[breaking] 'P&G's Marc Pritchard houdt belangrijkste marketingspeech in 20 jaar' - Grote mediaschoonmaak

[breaking] 'P&G's Marc Pritchard houdt belangrijkste marketingspeech in 20 jaar' - Grote mediaschoonmaak
  • Food-en-retail
  • 6 feb 2017 @ 09:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Procter & Gambles internationale chief brand officer Marc Pritchard roept op de jaarlijkse IAB Leadership conferentie in Florida 'een nieuw tijdperk in digital advertising' uit. Het is tijd voor een grote schoonmaak. Volgens Mark Ritson van MarketingWeek is zijn toespraak de meest belangwekkende voor het vak in 20 jaar. P&G behoort tot de grootste adverteerders uit de fmcg en is een belangrijke benchmark voor marketeers. De cmo bepleit 4 maatregelen, die P&G in elk geval uitvoert. Bekijk Pritchards speech hier in 27 minuten.

Betere marketing en reclame begint bij meer transparantie in de media, betoogt Marc Pritchard, die we zomer 2016 ook zagen op het Festival van Creativiteit in Cannes in dit 46.000x gelezen stuk. Letterlijk heeft hij het nu over het 'opruimen van de media supply-chain', waar blijkbaar nog veel te verbeteren valt en rommel is. Om deze grote schoonmaak te bevorderen, gaat de Marketingafdeling van P&G het volgende vier maatregelen uitvoeren, in de woorden van Pritchard:

'1. Adopting one viewability standard – P&G will be accepting the Media Ratings Council (MRC)-validated viewability standard, and expect all its agencies, media suppliers and suppliers to do the same.
2. Implementing accredited third-party measurement verification – P&G will be adopting MRC-accredited third-party verification during 2017, and expects every media supplier including publishers and measurement vendors to the same.
3. Getting transparent agency contracts – This will include terms requiring funds to be used for media payment only, all rebates to be disclosed and returned, and all transactions subject to audit.
4. Preventing ad fraud – P&G is collaborating with the Trustworthy Accountability Group, a self-regulatory body aimed at eliminating ad fraud.'

Zie verder onderstaand beeldverslag van de volledige toespraak van P&G's cmo.
(PvWK)

Foto boven: enkele merken uit het P&G portfolio.

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken