[breaking] 'P&G's Marc Pritchard houdt belangrijkste marketingspeech in 20 jaar' - Grote mediaschoonmaak
- Food-en-retail
- 6 feb 2017 @ 09:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 6 feb 2017 @ 09:06
- Peter van Woensel Kooy
Procter & Gambles internationale chief brand officer Marc Pritchard roept op de jaarlijkse IAB Leadership conferentie in Florida 'een nieuw tijdperk in digital advertising' uit. Het is tijd voor een grote schoonmaak. Volgens Mark Ritson van MarketingWeek is zijn toespraak de meest belangwekkende voor het vak in 20 jaar. P&G behoort tot de grootste adverteerders uit de fmcg en is een belangrijke benchmark voor marketeers. De cmo bepleit 4 maatregelen, die P&G in elk geval uitvoert. Bekijk Pritchards speech hier in 27 minuten.
Betere marketing en reclame begint bij meer transparantie in de media, betoogt Marc Pritchard, die we zomer 2016 ook zagen op het Festival van Creativiteit in Cannes in dit 46.000x gelezen stuk. Letterlijk heeft hij het nu over het 'opruimen van de media supply-chain', waar blijkbaar nog veel te verbeteren valt en rommel is. Om deze grote schoonmaak te bevorderen, gaat de Marketingafdeling van P&G het volgende vier maatregelen uitvoeren, in de woorden van Pritchard:
'1. Adopting one viewability standard – P&G will be accepting the Media Ratings Council (MRC)-validated viewability standard, and expect all its agencies, media suppliers and suppliers to do the same.
2. Implementing accredited third-party measurement verification – P&G will be adopting MRC-accredited third-party verification during 2017, and expects every media supplier including publishers and measurement vendors to the same.
3. Getting transparent agency contracts – This will include terms requiring funds to be used for media payment only, all rebates to be disclosed and returned, and all transactions subject to audit.
4. Preventing ad fraud – P&G is collaborating with the Trustworthy Accountability Group, a self-regulatory body aimed at eliminating ad fraud.'
Zie verder onderstaand beeldverslag van de volledige toespraak van P&G's cmo.
(PvWK)
Foto boven: enkele merken uit het P&G portfolio.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Leadership
- chief brand officer
- reclame
- digitaal
- cmo
- automatic buying
- effectiviteit
- social media
- fmcg
- Procter & Gambles
- conferentie
- international
- marketing
- IAB
- digital advertising
- webshop
- marketing
- Florida
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management