Ziggo: minder klanten voor betaal-tv
- Media
- 18 okt 2013 @ 12:04
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnline
- 18 okt 2013 @ 12:04
- Redactie Media
Kabelbedrijf Ziggo heeft het afgelopen kwartaal ruim 19 procent meer winst geboekt dan in dezelfde periode een jaar geleden. De winst kwam uit op 86,5 miljoen euro. Toch ziet het bedrijf het aantal klanten voor betaal-tv dalen.
Over de hele linie zijn de cijfers van Ziggo positief. Er komen steeds meer klanten die internet, telefonie en tv in één pakket afnemen. Voor Ziggo, dit specifiek inzet op deze combi-abonnementen, zijn dat inmiddels bijna 1,5 miljoen klanten.
Tegenvallend is het aantal klanten voor betaalzenders: vergeleken met een jaar geleden neemt dat aantal af met ruim 10 procent. Volgens Ziggo komt dat doordat steeds meer mensen films en series kijken via on-demand-diensten, zoals het net in Nederland gelanceerde Netflix. Ook uit recent onderzoek blijkt hier veel animo voor te zijn.
Ziggo is de laatste tijd vaker in het nieuws. Het bedrijf maakte woensdag bekend dat het een overnamebod van Liberty Global, de eigenaar van UPC, had afgewezen. Toeval of niet: ook KPN sloeg deze week een overnamebod af.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- video-on-demand
- Netflix
- abonnementen
- internet
- Ziggo
- winst
- telefonie
- televisie
- UPC
- betaal-tv
- klanten
- KPN
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing