Ziggo: minder klanten voor betaal-tv

Ziggo: minder klanten voor betaal-tv
  • Media
  • 18 okt 2013 @ 12:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnline

Kabelbedrijf Ziggo heeft het afgelopen kwartaal ruim 19 procent meer winst geboekt dan in dezelfde periode een jaar geleden. De winst kwam uit op 86,5 miljoen euro. Toch ziet het bedrijf het aantal klanten voor betaal-tv dalen.

Over de hele linie zijn de cijfers van Ziggo positief. Er komen steeds meer klanten die internet, telefonie en tv in één pakket afnemen. Voor Ziggo, dit specifiek inzet op deze combi-abonnementen, zijn dat inmiddels bijna 1,5 miljoen klanten.

Tegenvallend is het aantal klanten voor betaalzenders: vergeleken met een jaar geleden neemt dat aantal af met ruim 10 procent. Volgens Ziggo komt dat doordat steeds meer mensen films en series kijken via on-demand-diensten, zoals het net in Nederland gelanceerde Netflix. Ook uit recent onderzoek blijkt hier veel animo voor te zijn. 

Ziggo is de laatste tijd vaker in het nieuws. Het bedrijf maakte woensdag bekend dat het een overnamebod van Liberty Global, de eigenaar van UPC, had afgewezen. Toeval of niet: ook KPN sloeg deze week een overnamebod af. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken