KRO en Exterion bouwen kapel op Amsterdam CS
- Media
- 28 okt 2014 @ 09:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingOutdoor
- 28 okt 2014 @ 09:34
- Redactie Media
In de laatste week van oktober staat er bij de ingang van station Amsterdam Centraal een KRO-kapel die is bedacht door Exterion Media en de omroep zelf. Passanten kunnen in de kapel een kaarsje opsteken in het kader van Allerzielen. De KRO wil hiermee het belang van herdenken meer onder de aandacht brengen. Naast de kapel wordt de campagne landelijk ondersteund met ruim 2.200 posters in abri’s op straat en op NS-stations in heel Nederland.
Voor wie steek jij een kaarsje op?
De KRO Kapel maakt onderdeel uit van de campagne ‘Voor wie steek jij een kaarsje op?’, die jaarlijks wordt gevoerd rondom de televisie-uitzendingen van KRO’s Ode aan de Doden met presentator Anita Witzier. Naast de Kapel op NS-station Amsterdam CS, waarbij ook dagelijks twee promotie-medewerkers meer informatie over de Kapel aan reizigers geven, is een abri-campagne met Day & Night posters zichtbaar in heel Nederland. Er wordt ook de mogelijkheid geboden om digitaal een kaarsje te branden voor een dierbare, dit kan via kro.nl/odeaandedoden.
Live uitzendingen vanuit de KRO Kapel
Diverse KRO- en RKK-programma’s maken uitzendingen vanuit de KRO Kapel: zo vraagt presentator Hella van der Wijst aan voorbijgangers voor wie zij een kaarsje willen opsteken. Deze gesprekken worden als dag afsluiting uitgezonden op NPO 2, onder de titel ‘Voor wie steek jij een kaarsje op?’. Daarnaast schakelt Kruispunt Radio over naar de KRO Kapel om de verhalen te horen van mensen die een kaarsje branden voor hun dierbare.
Bijzonder concept KRO en Exterion Media
Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media: 'In een vroeg stadium zijn wij samen met de KRO bij elkaar gekomen om de campagne ‘Voor wie steek jij een kaarsje op?’ vorm te geven. Daar kwam het idee van de KRO Kapel uit. Deze Kapel is vervolgens geïntegreerd in de landelijke campagne met Day & Night posters in meer dan 2200 abri’s op verschillende locaties op straat en op NS-stations door heel Nederland. De Day & Night posters zorgen voor een extra opvallend effect van brandende kaarsjes in de posters.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Age Sluis (Linda): We focussen steeds meer op waarde toevoegen...
- Ziggo Sport verwerft triple CL uitzendrechten
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even tot hier best bekeken
- Warc Global Advertising Trends: Social piekt
- Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing