Partij voor de Dieren wil verbod op NEE/NEE-sticker
- Media
- 13 mei 2015 @ 14:26
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PromotiePrintPolitiekReclame
- 13 mei 2015 @ 14:26
- Redactie Media
Een verbod op NEE/NEE-stickers. Dat bepleit de Amsterdamse fractie van de Partij voor de Dieren. De partij bepleit dat er helemaal geen reclamefolders meer aan huis worden geleverd, tenzij iemand daar via een JA/JA-sticker expliciet om vraagt.
‘Het systeem waarbij mensen eerst een sticker met NEE/NEE moeten aanvragen om gedrukte reclame te kunnen weren is compleet achterhaald’, zegt PvdD-fractievoorzitter Johnas van Lammeren tegen AT5. 'Wij zeggen: genoeg is genoeg! Wij keren het systeem om. Reclamefolders zijn slecht voor het milieu en daarom willen wij iedereen daarvan vrijstellen. Mensen die wél reclame willen hebben, kunnen een JA/JA-sticker op hun bus plakken.'
Wat de PvdD betreft zouden brievenbussen zonder JA/JA-sticker volledig moeten worden vrijgesteld van reclame. De Amsterdamse fractie heeft nu een initiatiefvoorstel ingediend in de gemeenteraad.
Puur staatsrechtelijk gezien is het nog maar de vraag of dit voorstel enige zin heeft: de afspraken over folderstickers zijn landelijk beleid. Het is uiterst onwaarschijnlijk dat een gemeenteraad dat zelfstandig gaat verbieden. Wat dat betreft lijkt het PvdD-voorstel vooal een typisch geval van symboolpolitiek.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Partij voor de Dieren
- milieu
- nee
- politiek
- reclamefolders
- folders
- NEE/NEE
- PvdD
- verbod
- verbieden
- sticker
- NEE/NEE-sticker
- spam
- reclame
- brievenbus
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Age Sluis (Linda): We focussen steeds meer op waarde toevoegen...
- Ziggo Sport verwerft triple CL uitzendrechten
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even tot hier best bekeken
- Warc Global Advertising Trends: Social piekt
- Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing