Esquire boycot Mercurs: 'Met Albert Verlinde als juryvoorzitter wordt autoriteit van deze prijs verkwanseld'
- Media
- 9 dec 2015 @ 15:19
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintAwardsJournalistiek
- 9 dec 2015 @ 15:19
- Redactie Media
De Mercurs zullen het vanavond zonder de redactie van Hearst-uitgave Esquire moeten doen. Een delicate zaak, gegeven het feit dat Hearst Magazines de sponsorstatus Vriend van de Mercurs heeft en Luc van Os, CEO van Hearst Magazines, voorzitter is van Groep Publiekstijdschriften, de organisatie die de Mercurs organiseert.
Bellen wij met Luc van Os: 'Of Hearst de Mercurs boycot? Nee hoor, wij zullen vanavond aanwezig zijn.'
Bellen wij ook met Arno Kantelberg, hoofdredacteur Esquire: 'Ja, wij - dat is: de redactie van Esquire - boycotten de Mercurs. Binnen Hearst Magazines bestaat er ruimte om van mening te verschillen.'
Over het waarom van de boycot zegt Kantelberg dit: 'Je moet mij niet vragen om musicals te beoordelen, ik weet daar niets van. En zo moet je Albert Verlinde dus ook niet vragen om voorzitter te worden van de Mercurs-jury. In die functie gaat hij uitspraken doen over de kwaliteit van tijdschriften. Mijn bezwaar is niet tegen Albert Verlinde zelf gericht: hij kan er niets aan doen, hij wordt gevraagd. Maar hij moet dus niet worden gevraagd. Het is ook geen ceremoniële functie, die van juryvoorzitter van de Mercurs. De juryvoorzitter heeft een vrij dwingende rol bij de uitreiking van de prijzen, dus daar moet je iemand hebben zitten met een zekere autoriteit op het terrein van tijdschriften en journalistiek. Op deze manier wordt de autoriteit van de prijs verkwanseld voor wellicht een paar luttele momenten airplay op RTL Boulevard.'
Eerder al beklaagde Mirjam van den Broeke, hoofdredacteur van Quote (ook een uitgave van Hearst Magazines), zich over de aanstelling van Albert Verlinde als juryvoorzitter: 'Verlinde noemde me in RTL Boulevard een trut en riep op tot boycot van de Quote 500. Benieuwd of we een Mercur gaan binnenslepen...'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn bekend
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
Laatste Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid... 07-10-2025
- Mercurs 2025: de genomineerden zijn... 02-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes