Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne ‘Vlucht HV1965’

Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne ‘Vlucht HV1965’
  • Content
  • 6 okt 2025 @ 14:25
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Transavia blaast dit jaar zestig kaarsjes uit en viert dat met een feestelijke socialmediacampagne: ‘Vlucht HV1965’. De actie, die op maandag 6 oktober van start gaat, nodigt volgers en fans uit om symbolisch 'in te checken' voor een speciale jubileumvlucht.

Met HV1965 grijpt de luchtvaartmaatschappij terug op haar rijke geschiedenis, waarbij het fictieve vluchtnummer verwijst naar het oprichtingsjaar 1965. De centrale boodschap luidt: 'Check in voor vlucht HV1965 en maak kans op een onvergetelijke reis.' In totaal worden zestig reisvouchers van €350 verloot, één voor elk bestaansjaar van Transavia.

De campagne vormt een nieuw hoofdstuk in een jubileumjaar vol verhalen. Eerder introduceerde Transavia al een Airbus A321neo in retrostijl, lanceerde het een mini-docu over de klassieke huisstijl en presenteerde het de eigen Transavia-tulp ‘Premier Amour’. Met de socialmediacampagne voegt de luchtvaartmaatschappij nu een interactieve, activerende laag toe aan de viering.

Deelnemers kunnen zich aanmelden via transavia.com/60jaar. De campagne loopt tot en met 20 oktober, waarna de winnaars op 21 oktober, de officiële verjaardag van Transavia, bekend worden gemaakt.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken