MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in

MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
  • Bureaus
  • 6 okt 2025 @ 15:10
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

MediaMarkt trapt een nieuwe fase van merkcampagnes af met een frisse, eigentijdse versie van de iconische slogan ‘Ik ben toch niet gek’. De slogan, al jaren stevig verankerd in het geheugen van de consument, krijgt hiermee een creatieve doorstart in een campagne die draait om beleving in plaats van alleen prijs.

De campagne, ontwikkeld door Serviceplan Amsterdam, richt zich op de kenmerkende krachten van MediaMarkt: de winkelervaring en de uitstekende services. Met een herkenbare knipoog naar de concurrentie benadrukt het merk dat slimme keuzes niet alleen over de laagste prijs gaan, maar over de totale ervaring die de klant beleeft.

‘We waren al een tijd op zoek naar een logische manier om deze iconische pay-off nieuw leven in te blazen’, zegt Raymond Mesterom, director marketing MediaMarkt Benelux. ‘Met deze campagne doen we dat op een manier die past bij de tijd van nu – herkenbaar, fris en met de focus op beleving.’

Bekijk de commercial hieronder:



De strategische kracht van de nieuwe koers zit in de herhaling. MediaMarkt gebruikt ‘Ik ben toch niet gek’ voortaan als terugkerend campagnemechanisme in een herkenbaar format. Iedere promotiecampagne draagt zo bij aan één overkoepelende merkboodschap, waarmee MediaMarkt zich structureel positioneert als ‘experience champion’ binnen de elektronicamarkt.

Annabelle Klop, managing director van Serviceplan Amsterdam, vult aan: ‘Deze pay-off is een superwaardevol campagne-asset dat we – samen met onze Belgische collega’s in deze Benelux-opzet – kunnen blijven inzetten om de herkenning nog sterker te maken.’

De campagne gaat op 6 oktober van start en wordt breed uitgerold via tv, radio, social media en online kanalen.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken