FremantleMedia integreert digitaal bureau Tiny Riot
- Media
- 13 dec 2017 @ 10:34
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ContentStrategieDigitaalOnline
- 13 dec 2017 @ 10:34
- Redactie Media
FremantleMedia Netherlands gaat vanaf komend jaar 'digital content label' Tiny Riot integreren. Arthur Clement, general manager van Tiny Riot, begeleidt de integratie en vertrekt daarna in maart bij het bedrijf.
Televisie content en online content zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de snelheid van de huidige marktontwikkelingen is het niet langer logisch binnen een content bedrijf als FremantleMedia Netherlands digital als aparte activiteit te blijven zien. Besloten is dan ook met ingang van 1 januari 2018 alle digitale activiteiten volledig te integreren met de core business van FremantleMedia Netherlands, te weten het ontwikkelen en produceren van video-content voor alle platformen.
Medio 2013 startte FremantleMedia Netherlands, onder leiding van Arthur Clement, met het opzetten van een digitaal content label. Dat resulteerde in digital format agency Tiny Riot. In korte tijd bloeide er een succesvol, zelfstandig label op. Tiny Riot voert opdrachten uit voor merken als Olvarit, Ministerie van Defensie, Gall & Gall, Praxis, Vriendenloterij, Ziggo, Allerhande, BankGiro Loterij en verschillende digitale formats voor de MCN van RTL. Tevens zijn er succesvolle IP-merken gelanceerd, waaronder Continuum (online boyband) en het YouTube-kanaal Kleintjes.
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig. Met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling waarbinnen het Tiny Riot label en het Blue Circle label beide vertegenwoordigd zullen zijn. Hierdoor zal de creatieve slagkracht van FremantleMedia Netherlands vergroten, verbeteren en verbreden. De projecten en aanspreekpunten blijven over het algemeen ongewijzigd. Echter zal er niet langer gewerkt worden onder het label Tiny Riot, maar onder het algemene label FremantleMedia Netherlands.
Deze integratie zal begeleid gaan worden door de huidige general manager van Tiny Riot, Arthur Clement. Hij neemt per 1 maart 2018 afscheid van FremantleMedia Netherlands en gaat zich dan richten op een volgende uitdaging.
Georgette Schlick, CEO FremantleMedia Netherlands: 'Feitelijk is het de kroon op het werk van Arthur. Door zijn energie en doorzettingsvermogen zijn onze digitale activiteiten nu wat ze zijn. De missie van Arthur is hiermee geslaagd en afgerond. Daar ben ik hem heel dankbaar voor.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- integratie
- bureau
- Arthur Clement
- FremantleMedia
- Georgette Schlick
- digitaal
- online
- media
- Tiny Riot
- video
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Age Sluis (Linda): We focussen steeds meer op waarde toevoegen...
- Ziggo Sport verwerft triple CL uitzendrechten
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even tot hier best bekeken
- Warc Global Advertising Trends: Social piekt
- Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina over van DPG Media
Laatste Nieuws
- Warc Global Advertising Trends:... 08-05-2024
- Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even... 08-05-2024
- Audioreclamebestedingen stijgen 10,207-05-2024
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing