'Online merkbeleving belangrijker in B2B'
- B2b
- 23 jan 2015 @ 15:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - MerkenWebwinkel
- 23 jan 2015 @ 15:00
- Redactie B2B
Dutch Brand Management (DBM), de groothandel achter onderbroekenmerk Björn Borg, opende ruim een jaar geleden een online bestelportaal. DBM’s Coert van Vliet ziet nog veel ruimte voor verbetering. ‘Branding wordt steeds belangrijker in B2B, ‘t gaat allemaal steeds meer op B2C lijken.’
Dat zei Van Vliet op de Webwinkel Vakdagen, het event dat deze week gehouden wordt. Hij sprak daar over de komst van het online B2B-portal op software van Sana, een proces waarin DBM werd bijgestaan door ISM eCompany.
Voor de ingebruikname van de software had Dutch Brand Management niet specifiek gemaakt wat een bestelportaal zou moeten opleveren, erkende Van Vliet: ‘De zaken stonden er bij ons niet zo goed voor, we moesten iets doen. We zagen in de branche dat het deze online kant op zou gaan en dus hebben we toen de investering gedaan, om onze klanten beter te bedienen. Maar de businesscase is niet helemaal rondgerekend nee.’
Gemak voor winkeliers, tijd voor vertegenwoordigers
De portal moest primair het bestelgemak vergroten van winkelbedrijven die producten van Björn Borg willen (bij)bestellen, aldus Van Vliet. Met als bijkomend voordeel dat de eigen vertegenwoordigers, die sinds kort beschikken over een speciale tablet-app met realtime voorraadbeschikbaarheid, meer tijd overhouden voor de grootste klanten en de after sales. Het is nog even wennen, zei Van Vliet, maar de verkopers zien de potentie.
Visitekaartje
Het aantal orders via de bestelportal is nog relatief gering; veruit de meeste nabestellingen komen nog via telefoon of e-mail binnen bij DBM. Van Vliet wil dat veranderen door een focus op branding en conversie: ‘Zeker in onze branche is dat belangrijk, het is je visitekaartje. Zakelijke klanten moeten een goed gevoel krijgen en makkelijk kunnen bestellen. De portal zal steeds meer een b2c-ervaring gaan bieden.’
Dit artikel verscheen ook bij onze collega's van Twinkle Magazine.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Weg met de vooroordelen, krasse knarren werken nog prima
- Strategische denkers (14): Wegbereider zijn is de beste...
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- Ellen Waalderbos versterkt marketingteam BBP Media
- 'Mensen zijn minder complex dan ze pretenderen te zijn'
- SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd voor Nima Marketing...
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Saxo focust op... 13-05-2024
- [branded content] Versterk met... 13-05-2024
- Erwin Oskam van WADM:... 13-05-2024
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi... 10-05-2024
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen... 08-05-2024
- Ellen Waalderbos versterkt... 07-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing