Goos Eilander en de MarketingTroonrede: zorg over hypes
- B2b
- 15 aug 2019 @ 09:28
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Kennissessie
- 15 aug 2019 @ 09:28
- Gastblogger
Het was volkomen terecht dat we een paar jaar geleden het initiatief namen tot het uitspreken van een jaarlijkse MarketingTroonrede. De aanleiding wat mijzelf betreft was in elk geval bezorgdheid over de inhoudelijkheid van het marketingvak.
Het vak leek, en lijkt overigens nog, geregeerd te worden door tijdelijke opkomende hypes. Toen was het de aantocht van de purpose gedachte. Nu is het de zeer zichtbare tsunami van influencers waarvan het effect nog volstrekt onbewezen is overigens.
Essentie van marketing blijft natuurlijk vooral om nauwkeurig inzicht te krijgen in denken, doen en voelen van de verschillende consumentengroepen.
De MarketingTroonrede noteert natuurlijk de aandacht en opkomst voor dergelijke vernieuwende fenomenen, maar tracht ze in perspectief te plaatsen tot de basale inzichten die ons marketingvak gebruikt, dient te gebruiken, voor het richten van de instrumenten.
Wat mijzelf betreft gaat dat dan natuurlijk vooral om nauwkeurig inzicht in denken, doen en voelen van de verschillende consumentengroepen. Gebruikmakend van deugdelijke en bewezen onderzoeksdiensten, waarvan de uitkomsten meehelpen om voor merk en bedrijf de juiste strategie te ontwikkelen.
Goos Eilander is Marketing Development Manager, aangesloten bij SAMR Consultants.
Meer informatie over het MarketingTroonrede event op 24 september 2019 en om je aan te melden: www.marketingtroonrede.nl
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Wouter Rusius van Jumbo: 'We kunnen adverteerders en bureaus...
- Ellen Waalderbos versterkt marketingteam BBP Media
- 'Het merk Jean Bâton is een mooi voorbeeld van een goede...
- 'Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik'
- SNS, Zeeman en Hornbach genomineerd voor Nima Marketing...
- [branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
Laatste Nieuws
- Merkstrateeg Michel van Velde deelt... 16-05-2024
- 'Ons onderbewuste verraadt wat we... 16-05-2024
- Efteling opnieuw Klantvriendelijkste... 15-05-2024
- 'Feyenoord is een prachtig merk met... 15-05-2024
- Kantar: leidraad voor merkgroei14-05-2024
- Tim Zuidgeest van Unravel: 'Budget... 14-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing