Jeremy de Maillard leidt marketing The North Face

Jeremy de Maillard leidt marketing The North Face
  • Bureaus
  • 8 jul 2014 @ 12:10
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketingMerkenSport

Jeremy de Maillard is door VF Outdoor, de moedermaatschappij van The North Face, benoemd tot vice-president Marketing The North Face EMEA. Hij rapporteert direct aan general manager Arne Arens. Voorheen werkte hij voor schoenenmerk Vans.

De Maillard kwam in 2008 in dienst van VF en speelde in de afgelopen jaren een belangrijke rol in de groei van Vans in de EMEA-regio. Hij stimuleerde de samenwerking tussen marketing, sales, productontwikkeling en retailers om duurzame groei te realiseren en een consistente nationale en internationale merkbeleving te waarborgen.

'De Maillard heeft een sleutelrol gespeeld in het positioneren van het Vans-merk als een icoon van de jeugdcultuur. Hij wist door een klantgerichte benadering miljoenen consumenten te bereiken', zegt Jan van Leeuwen, vicepresident en General Manager van Vans EMEA.

De Maillard richt zich per direct op The North Face en blijft voorlopig betrokken bij het House of Vans-project in Londen. 'Jeremy heeft veel kennis en ervaring waarmee we het merk The North Face naar een nieuw niveau in de EMEA-regio kunnen brengen. Zijn kennis van consumenten en zijn visie op digitale marketing zijn erg belangrijk voor ons. Wij kijken ernaar uit om hem in ons team op te nemen', zegt Arne Arens.

Zelf zegt De Maillard: 'Ik kijk ernaar uit om meer te leren over The North Face en samen te werken met de EMEA- en wereldwijde teams. The North Face is een fantastisch merk met een rijke historie, zeer hoogwaardige producten, een sterk DNA en een krachtig potentieel. Ik ben geboren en getogen in de Alpen. Het is dan ook een grote eer om lid te worden van dit team. De afgelopen jaren bij Vans waren fantastisch. Ik ben de gehele Vans-familie dankbaar voor de reis die we samen hebben gemaakt. Ik vind het eervol nu de kans te krijgen bij te dragen aan de twee grootste merken van VF.' 

The North Face, een divisie van VF Outdoor, is in 1968 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Leandro, Californië. Het bedrijf biedt technisch geavanceerde producten voor bergbeklimmers, wintersporters, duursportatleten en avonturiers. De producten van het bedrijf zijn te koop bij speciaalzaken voor berg- en wintersporter, en bij sport- en outdoorwinkels. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken