Pathé-campagne Ogilvy maakt bioscoopbezoek relevant
- Bureaus
- 17 nov 2016 @ 10:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaCommercialsBioscoopCampagnes
- 17 nov 2016 @ 10:29
- Redactie Media
Ogilvy & Mather Amsterdam heeft voor Pathé, Nederlands marktleider in bioscopen, de merkcampagne ‘Maak het Groots’ ontwikkeld. Met deze campagne wil Pathé de bioscoopcategorie en merkvoorkeur vergroten. ‘Maak het Groots’ is de eerste merkcampagne van Pathé en tevens de eerste merkcampagne in Nederland binnen de bioscoopcategorie.
Rutger Severens, marketingmanager Pathé Nederland: 'Met "Maak het Groots" spelen we in op de steeds veranderende maatschappij waarin we films kunnen kijken waar en wanneer we maar willen. Op een vluchtige en emotioneel oppervlakkige manier terwijl er ook een alternatief is. Wanneer je film echt maximaal wilt beleven, dan is de bioscoop de enige keuze. Met "Maak het Groots" wil Pathé de filmkijker bewust maken van deze keuze.'
De campagne plaatst de grootse ervaring bij Pathé in de context van het alternatief; een film niet de ruimte geven om groots te zijn. In de commercial - die de komende maanden in alle theaters Pathé theaters te zien is – wordt dit letterlijk uitgebeeld, wanneer een filmische scene ineens een andere wending krijgt. In abri’s, die in en rond de steden waar Pathé gevestigd is te zien zullen zijn, en in online uitingen wordt dezelfde gedachte tekstueel overgebracht, door specifieke films terug te brengen naar hun kleinste essentie.
Martijn van Marle, Chief Creative Officer van Ogilvy & Mather Amsterdam, over het creatieve concept: 'Groots is het tegenovergestelde van klein. Van kleine schermen en minuscule speakertjes. Het tegenovergestelde van afleiding, onderbreking en gebrek aan aandacht. Films verdienen meer. En deze campagne vertelt dat op een grootse manier.'
Voor deze campagne is voor het eerst samengewerkt met filmdistributeurs voor een merkcampagne van een bioscoop. Zo zijn in samenwerking met Warner Bros de uitingen ontwikkeld voor de nieuwe film van J.K. Rowling, Fantastic Beasts and Where to Find them en met Dutch Film Works voor Soof 2.
Credits
Klant: Pathé Nederland
Opdrachtgevers: Nathalie Hogendoorn, Doron Kurz, Rutger Severens
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Concept: Jurriaan van Bokhoven, Jesse Ridder
Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij
Design: Paul Duijser
Strategie: Marc Pieterse
Account: Mariette Hamer, Kim van Kaam, Anouk Marx
Producer: Christel Hofstee
Regie: Benny Vandendriessche / Halal
Editor: Kevin Whelan
Postproductie: De Grot
Sounddesign / muziek compositie: Haai Faai Deluxe
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Start campagne 'iDeal wordt nog wat... 13-05-2024
- Lemon laat koala kinderen roepen 10-05-2024
- De marketingtransfers van week 19,... 10-05-2024
- Dutch Creativity Awards 2024: 100... 09-05-2024
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust... 08-05-2024
- Echte verhalen in campagne Sanquin... 08-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing