Pathé-campagne Ogilvy maakt bioscoopbezoek relevant

Pathé-campagne Ogilvy maakt bioscoopbezoek relevant
  • Bureaus
  • 17 nov 2016 @ 10:29
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaCommercialsBioscoopCampagnes

Ogilvy & Mather Amsterdam heeft voor Pathé, Nederlands marktleider in bioscopen, de merkcampagne ‘Maak het Groots’ ontwikkeld. Met deze campagne wil Pathé de bioscoopcategorie en merkvoorkeur vergroten. ‘Maak het Groots’ is de eerste merkcampagne van Pathé en tevens de eerste merkcampagne in Nederland binnen de bioscoopcategorie.

Rutger Severens, marketingmanager Pathé Nederland: 'Met "Maak het Groots" spelen we in op de steeds veranderende maatschappij waarin we films kunnen kijken waar en wanneer we maar willen. Op een vluchtige en emotioneel oppervlakkige manier terwijl er ook een alternatief is. Wanneer je film echt maximaal wilt beleven, dan is de bioscoop de enige keuze. Met "Maak het Groots" wil Pathé de filmkijker bewust maken van deze keuze.'

De campagne plaatst de grootse ervaring bij Pathé in de context van het alternatief; een film niet de ruimte geven om groots te zijn. In de commercial - die de komende maanden in alle theaters Pathé theaters te zien is – wordt dit letterlijk uitgebeeld, wanneer een filmische scene ineens een andere wending krijgt. In abri’s, die in en rond de steden waar Pathé gevestigd is te zien zullen zijn, en in online uitingen wordt dezelfde gedachte tekstueel overgebracht, door specifieke films terug te brengen naar hun kleinste essentie.

Martijn van Marle, Chief Creative Officer van Ogilvy & Mather Amsterdam, over het creatieve concept: 'Groots is het tegenovergestelde van klein. Van kleine schermen en minuscule speakertjes. Het tegenovergestelde van afleiding, onderbreking en gebrek aan aandacht. Films verdienen meer. En deze campagne vertelt dat op een grootse manier.'

Voor deze campagne is voor het eerst samengewerkt met filmdistributeurs voor een merkcampagne van een bioscoop. Zo zijn in samenwerking met Warner Bros de uitingen ontwikkeld voor de nieuwe film van J.K. Rowling, Fantastic Beasts and Where to Find them en met Dutch Film Works voor Soof 2.

Credits

Klant: Pathé Nederland
Opdrachtgevers: Nathalie Hogendoorn, Doron Kurz, Rutger Severens
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam
Concept: Jurriaan van Bokhoven, Jesse Ridder
Executive Creative Directors: Martijn van Marle, Peter van Rij
Design: Paul Duijser
Strategie: Marc Pieterse
Account: Mariette Hamer, Kim van Kaam, Anouk Marx
Producer: Christel Hofstee
Regie: Benny Vandendriessche / Halal
Editor: Kevin Whelan
Postproductie: De Grot
Sounddesign / muziek compositie: Haai Faai Deluxe



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken