Slechts 8% Nederlandse organisaties is klantgedreven
- Bureaus
- 23 apr 2019 @ 10:33
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 23 apr 2019 @ 10:33
- Sjaak Hoogkamer
Marktonderzoekbureau Blauw presenteert voor de tweede jaar op rij de Blauw Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019. Met een schrikbarend resultaat: maar 8% van de organisaties in Nederland is in alle facetten echt klantgedreven.
Blauw interviewde online 547 medewerkers van organisaties in Nederland die een oordeel kunnen geven over klantgedrevenheid in hun organisatie. Op basis van een mix van deelnemers uit grote, middelgrote en kleinere bedrijven (eenmansbedrijven uitgesloten) en twaalf verschillende sectoren worden breed gedragen conclusies getrokken over de status van klantgedrevenheid in Nederland.
Urgentie wordt gevoeld
In welke fase van klantgedrevenheid zitten organisaties in Nederland? Dat loopt uiteen van de negeerfase waarin je begrijpt dat er een klant bestaat, maar daar nog niet op acteert (15% van de organisaties) tot de transformatiefase (8%) waarbij de klantbeleving al het denken en handelen beïnvloedt. Het bureau constateert dat veel organisaties hun best doen om een fase verder te komen. In 75% van de organisaties wordt de urgentie gevoeld om meer in het licht van de klant te werken, managers geven voorbeeldgedrag en de stem van de klant wordt gehoord.
Doe zelf de klantgedreven test
In twee op de drie organisaties ligt een plan klaar om meer klantgedreven te handelen. Tegelijkertijd blijkt het lastig om een serieuze stap vooruit te komen en in een volgende fase te komen. Hoe vertaal je bijvoorbeeld klantinzichten in concrete acties? Of hoe zorg je ervoor dat processen en systemen op elkaar afgestemd zijn zodat een optimale klantbeleving ontstaat? Benchmarkgegevens, inspiratie en tips & tricks van CX professionals om een fase verder te komen zijn te vinden in het Nationale Klantgedrevenheid Magazine 2019. Download hier dit glossy magazine.
Wil je weten hoe jij scoort ten opzichte van jouw sector? Doe zelf de klantgedrevenheidstest
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust... 08-05-2024
- Echte verhalen in campagne Sanquin... 08-05-2024
- Counter en ABCommunication gaan... 08-05-2024
- Xite presenteert nieuwe merkidentiteit07-05-2024
- Het Vergeten Kind kiest voor Closed... 07-05-2024
- All Day Nuts lanceert campagne voor... 07-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing