Overheid lanceert vervolg op Donorregister-campagne

Overheid lanceert vervolg op Donorregister-campagne
  • Bureaus
  • 16 nov 2020 @ 16:39
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Ruim 8 miljoen Nederlanders hebben hun keuze voor orgaandonatie in het nieuwe Donorregister ingevuld, maar dat is nog niet genoeg, vindt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Een nieuwe campagne moet de mensen die twijfelen (of slapen) hieraan helpen herinneren.

Zij hebben inmiddels een herinneringsbrief thuis ontvangen. De campagne is -net als de vorige- ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko, samen DOT. In de campagne zien we een vader, die de brief heeft ontvangen. Hij wil zijn keuze invullen, maar komt erachter dat zijn pen het niet doet. In een rondje door het huis, op zoek naar een werkende pen, maken we kennis met zijn dochter en zoon. Beiden kunnen hem niet helpen. Beneden aangekomen treft hij zijn vrouw die hem er op speelse wijze aan herinnerd dat hij zijn keuze ook online kan invullen, op donorregister.nl.

Suzanne Koning, campagnemanager bij het ministerie van VWS, zegt: 'We zijn pas echt tevreden als alle Nederlanders hun keuze hebben ingevuld. Met deze vervolgcampagne helpen we de mensen nog eens nadrukkelijk herinneren. We doen dat met een knipoog door duidelijk te maken dat je niet op de brief hoeft te wachten, maar de boodschap is urgent: iedereen die geen keuze maakt, komt binnenkort in het nieuwe Donorregister te staan met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie'. We vinden het belangrijk dat je zélf een keuze maakt en die ook met je partner of familie bespreekt.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en online. Bekijk de commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken